mbangen Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Faren min har en acer bærbar PC. En dag etter å ha installert oppdateringer for McAfee skulle han starte den på nytt. Men da kom det først bare den vanlige skjermen hvor det står acer. Men så blir skjermen bare svart med en liten hvit strek øverst i venstre hjørne, og ikonet som tilsier at harddisken jobber slutter å lyse/blinke. Aner ikke hva dette kan være og håper at noen har opplevd det samme og har en løsning. PCen er bare halvt år gammel så det ville vært kjipt om den var ødelagt Lenke til kommentar
Phido78 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Faren min har en acer bærbar PC.En dag etter å ha installert oppdateringer for McAfee skulle han starte den på nytt. Men da kom det først bare den vanlige skjermen hvor det står acer. Men så blir skjermen bare svart med en liten hvit strek øverst i venstre hjørne, og ikonet som tilsier at harddisken jobber slutter å lyse/blinke. Aner ikke hva dette kan være og håper at noen har opplevd det samme og har en løsning. PCen er bare halvt år gammel så det ville vært kjipt om den var ødelagt Prøv å trykk F8 etter at du har skrudd på pc'en og forsøk "siste fungerende konfigurasjon" eller noe i den dur. Eller prøv å starte opp i sikkerhetsmodus og se om det fungerer. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Faren min har en acer bærbar PC.En dag etter å ha installert oppdateringer for McAfee skulle han starte den på nytt. Men da kom det først bare den vanlige skjermen hvor det står acer. Men så blir skjermen bare svart med en liten hvit strek øverst i venstre hjørne, og ikonet som tilsier at harddisken jobber slutter å lyse/blinke. Aner ikke hva dette kan være og håper at noen har opplevd det samme og har en løsning. PCen er bare halvt år gammel så det ville vært kjipt om den var ødelagt Prøv å trykk F8 etter at du har skrudd på pc'en og forsøk "siste fungerende konfigurasjon" eller noe i den dur. Eller prøv å starte opp i sikkerhetsmodus og se om det fungerer. Hvis jeg klarer å se for meg feilen, så skjer det FØR XP begynner å boote. Finn ut hvilket merke harddisken er (I bios eller ta ut disken og se), så går du til hjemmesiden til produsenten og laster ned disktest-verktøy som du kan boote med. Kjør en full test og se om den består. Lenke til kommentar
mbangen Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Faren min har en acer bærbar PC.En dag etter å ha installert oppdateringer for McAfee skulle han starte den på nytt. Men da kom det først bare den vanlige skjermen hvor det står acer. Men så blir skjermen bare svart med en liten hvit strek øverst i venstre hjørne, og ikonet som tilsier at harddisken jobber slutter å lyse/blinke. Aner ikke hva dette kan være og håper at noen har opplevd det samme og har en løsning. PCen er bare halvt år gammel så det ville vært kjipt om den var ødelagt Prøv å trykk F8 etter at du har skrudd på pc'en og forsøk "siste fungerende konfigurasjon" eller noe i den dur. Eller prøv å starte opp i sikkerhetsmodus og se om det fungerer. Hvis jeg klarer å se for meg feilen, så skjer det FØR XP begynner å boote. Finn ut hvilket merke harddisken er (I bios eller ta ut disken og se), så går du til hjemmesiden til produsenten og laster ned disktest-verktøy som du kan boote med. Kjør en full test og se om den består. Det skjer før VISTA booter ja, men hvordan skal jeg få lastet ned disktest-verktøyet hvis Pcen ikke starter opp? Den svarte skjermen kommer til og med før det er noen mulighet til å starte opp i sikkerhetsmodus!! Lenke til kommentar
Makky Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Faren min har en acer bærbar PC.En dag etter å ha installert oppdateringer for McAfee skulle han starte den på nytt. Men da kom det først bare den vanlige skjermen hvor det står acer. Men så blir skjermen bare svart med en liten hvit strek øverst i venstre hjørne, og ikonet som tilsier at harddisken jobber slutter å lyse/blinke. Aner ikke hva dette kan være og håper at noen har opplevd det samme og har en løsning. PCen er bare halvt år gammel så det ville vært kjipt om den var ødelagt Prøv å trykk F8 etter at du har skrudd på pc'en og forsøk "siste fungerende konfigurasjon" eller noe i den dur. Eller prøv å starte opp i sikkerhetsmodus og se om det fungerer. Hvis jeg klarer å se for meg feilen, så skjer det FØR XP begynner å boote. Finn ut hvilket merke harddisken er (I bios eller ta ut disken og se), så går du til hjemmesiden til produsenten og laster ned disktest-verktøy som du kan boote med. Kjør en full test og se om den består. Det skjer før VISTA booter ja, men hvordan skal jeg få lastet ned disktest-verktøyet hvis Pcen ikke starter opp? Den svarte skjermen kommer til og med før det er noen mulighet til å starte opp i sikkerhetsmodus!! Pc'en starter fint opp siden du ser "Acer-skjermen" Den klarer bare ikke å starte opp fra harddisken. Som sagt, last ned et diskverktøy som kan boote (på en annen maskin), brenn det på en cd og start den opp i laptopen. (Mulig du må trykke en F1-F12 tast for å velge å starte fra CD Endret 20. juli 2009 av Makky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå