Tilsynsmannen Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hei, sliter litt med å få inn nettverk på min stasjonære pc (via kabel til switch eller router). Når jeg setter i kabelen, så henter den aldri en IP, og jeg får etter en liten stund melding om "begrenset eller ingen forbindelse". Det er litt tilfeldig når dette skjer, og det har skjedd med tre forskjellige routere, men det har også fungert etter mange omstarter av maskinen. De andre som er tilkoblet får nettverk på vanlig måte. Det er altså i min maskin problemet ligger. Når jeg "reparerer nettverk" failer den når "fornyer ip-addresse". Noen som har peiling? Jeg har oppdatert driverne, men problemet vedvarer. Problemet har oppstått plutselig, uten at jeg har endret innstillinger. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 kan du prøve med en annen nettverkskabel og nettverkskort? Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Prøvd flere kabeler, men nettverkskortet er i hovedkortet, så blir litt vanskelig Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 prøv med et PCIe nettverkskort som du setter i maskinen. Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Har ikke... Tror du det er skade på nettverkskortet? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 jeg hadde et lignende problem og da hjalp det å sette i nytt nettverkskort. du har ikek et du kan låne av en bekjent for å teste? Lenke til kommentar
marradi Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Hei, sliter litt med å få inn nettverk på min stasjonære pc (via kabel til switch eller router). Når jeg setter i kabelen, så henter den aldri en IP, og jeg får etter en liten stund melding om "begrenset eller ingen forbindelse". Det er litt tilfeldig når dette skjer, og det har skjedd med tre forskjellige routere, men det har også fungert etter mange omstarter av maskinen. De andre som er tilkoblet får nettverk på vanlig måte. Det er altså i min maskin problemet ligger. Når jeg "reparerer nettverk" failer den når "fornyer ip-addresse". Noen som har peiling? Jeg har oppdatert driverne, men problemet vedvarer. Problemet har oppstått plutselig, uten at jeg har endret innstillinger. På innstillinger for internett, har du valgt å motta ip og dns automatisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå