Maxiraze Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Har vært litt på utkikk etter flatskjerm, så en reklame i OBS om DENNE TVen. Har folket noe formening om denne TVen? Er det mulig å fjerne den stygge røde streken under TVen? Og hvordan vil dette med at den har rikstv innebygd ha noe å si for fiber nett, noen som veit? kosta 6800kr på obs bare så dere veit prisen også, om det er et godt kjøp eller ei. Edit! Jeg endra Topic, ble en del mere snakk om LG TV enn Samsungen. Endret 21. juli 2009 av Maxiraze Lenke til kommentar
unified86 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Innebygd Riks-TV hjelper kun de som abonnerer på Riks-tv. Så dersom du har en annen digital-tv leverandør hjelper det deg lite. Den røde "streken" er den del av designet. Streken går rundt hele rammen. Det er en god pris på en god tv. Dersom du ikke har hatt flatskjerm før, er dette en tv du kommer til å være veldig fornøyd med. Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Jeg takker for et raskt svar. Det jeg mente med Riks-TV greiene om det kommer til å ødelegge på noe vist vist jeg skaffer meg et annet slags abonoment hos en annen leverandør. Var snakk om kanskje vi skulle skaffe oss fiber kabel inn til huset for både TV og internett. Jeg regner med at det vil gå fint på denne TVen og at ikke det Riks-TV greiene ødelegger det på noe vist, at det ikek vil funker eller noe slikt? Regne med at det var en del av designet ja, synest ikke det så så fint ut på bilde iaf, men må vell se det i virkeligheten først. Grunnen til at vi ikke har skaffet oss flatskjerm enda har vell vært i stor gra prisene (noe som har blitt mye bedre) men jeg har også følt at flatskjermer har ofte dårligere kvalitet på TV en de vanlige store CRT skjermene har. Altså på helt vanlig TVsignal, da var liksom slik at det var mere kornete og uskarpt følte jeg på flatskjemer. Er det fremdeles slik? Det er vell ikke andre TVer du heller anbefaler som har ca samme pris? Ka godt hende jeg drar å kjøper TVen i dag Edit! har sett lit tpå andre poster og folk virker litt ivrig på 50" noen som jeg også ble må man gå opp mye i pris for at kvaliteten fremdeles skal duge? SKal brukes til Xbox 360, filmer og TV. Endret 20. juli 2009 av Maxiraze Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Slik som denne Feks, er ikk det noe å satse på? Hvordan er full HD i forhold til HD ready? Endret 20. juli 2009 av Maxiraze Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Slik som denne Feks, er ikk det noe å satse på? Hvordan er full HD i forhold til HD ready? Nei den er ikke noe å satse på. Tips HD klar VS Full HD http://teknofil.no/wip4/plasma_best_ser_fo.../d.epl?id=19611 Endret 20. juli 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Vist jeg ikke tar helt feil så var det jo slik at de fleste så jo ikke forskjellen på HD klar og full HD. Det blir sikkert ikke dne 50" men hva er det som er galt med den da? er det i hovedsak at den er HD klar? Drar vel kanskje veldig snart å ser på begge de TVene jeg har linket til, og kan godt hende jeg kommer hjem med den første 40" samsungen. Endret 20. juli 2009 av Maxiraze Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Billige plasmaskjermer fra Samsung er ikke så mye å samle på, men plasma kan være et godt valg siden du liker det gode gamle crt bildet. Plasma er nemlig det formatet som minner mest om det gamle tv systemet. Plasma er også langt bedre på lavoppløste kilder som eksempelvis vanlig tv enn de fleste lcd skjermer er. Hvis du skal gå for en plasma så sjekk ut NeoPDP modellene til Panasonic eller ta en titt på LG sine modeller. Full HD eller HD-Ready trenger du egentlig ikke å tenke så mye på. Forskjellen er for det meste forsvinnende liten. Lenke til kommentar
unified86 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Dersom du ikke har kjøpt tv i dag, vil jeg råde deg til å lese litt tester osv. Det er ikke så lurt å kaste seg på og kjøpe den første du ser. Utifra dine spørsmål antar jeg at du ikke har begynt å gjøre noe særlig research før nå, du kan godt bruke en god uke på deg før du bestemmer deg. Det at du ikke har fått vært å sett på noen Tver enda er vel heller ikke så bra, du bør absolutt gå på en fysisk butikk og titte litt. Det er mye smak og behag ute og går, alt handler ikke om pris og spesifikasjoner. En innebygd rikstv-dekoder er et innebyd tilbehør for dem som har kodekort fra Riks-tv. Med en slik innebygd dekoder slipper man å ha en ekstern dekoder-boks utenom. Man setter bare kortet rett inn i tven. Dersom du ikke har riks-tv, men hvilken som helst annen leverandør, må man ha en egen ekstern dekoder, som der igjen er koblet til tven. Når det gjelder vanlige tv-signaler på nye flatskjermer, har du absolutt mye tjene på å ha en nyere dekoder. Det finnes blandt annet HD-dekodere. Disse HD-dekoderene gir et meget bra bilde på nye vanlige tv-sendinger. Jeg vil ikke anbefale å kjøpe ny flatskjerm dersom du ikke har dekoder/rikstv. Ved bruk av LCD eller Plasma må du ha digitalt tv(dekoderboks eller rikstv-kort), ellers blir det kornete som du sa. Endret 20. juli 2009 av unified86 Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Dette er ikke vanlig av meg å bare slenge meg på et kjøp vanligvis bruker jeg kanskje flere uker på å lete fram varen jeg vil ha (feks skjermkort il pc etc) men det ble faktisk TV i dag, selgeren var alt for flink "lurte" meg rett i "fella" Det ble en LG 42PQ2000. Men nå jeg kom hjem nå og har sett på TVen så trur jeg kanskje at jeg har fått feil TV. den LG42PQ2000 som jeg så på og kjøpte har en slik ekstra design ved seg ned til høyre som dere kan se ved en slags bue (som lyser når den er på) Men det jeg fikk var en slik en, som dere kan se så er det ikke en slik design greie nederst til høyre og TVen der heter 42PQ200R. Det står i kviteringen at jeg kjøpte en 42PQ2000 så jeg trur ikke det er jeg som har gjort feilen iaf Og hva synest dere om denne skjermen forresten? Kan hende vist jeg iaf skal bytte inn uansett at jeg går får samme skjermen bare i 50" hva trur dere om det? Men uansett om det vare et kjapt og dårlig kjøp kan jeg bare bytte den inn igjenn å få pengene tilbake, dette hjalp meg med å bestemme størrelsen iaf. 42" er flott men trur det kunne være suverent med 50" Lenke til kommentar
unified86 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Det kan se ut som selger har mikset litt ja. Var veldig like modell-betegnelser da, ikke så rart at det er gjort en feil. Du kommer nok til å benytte deg av byttegarantien; garantert Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Og for fremtidige søkere så finnes det allerede en tråd om den opprinnelige tv'en (LE40B535) Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 på både embalasjen og kviteringen sto det 42PQ2000 men så var det en annen skjerm inni så, må vel bytte i morgen. Men hva synest dere om den skjermen egentlig? fikk den for 6999 egentlig til 7999. Og hva synest dere om jeg evt bytter til en 50" ville det bli dumt? sitter 4 m fra skjermen og ja jeg har hørt minimum 1 meter perr tiende tomme altså burde jeg sitter 5 meter fra en 50", men jeg trur det kunne har funket fint for min del. Følte ikke at 42" ble for stor i det hele tatt. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 En tommelfingerregel er vel at du skal sitte 1.5-2.5 ganger størrelsen på skjermen (antall " ganger 2.53cm). Så er var det hvertfall sånn før at jo tykkere lommebok, jo nærmere kom du 1.5 enn 2.5 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 sikker på det er feil tv? kan være at elkjøp har egen kode på tven med en ekstra 0 for å si at de andre ikke har akkurat den modellen. det er UMULIG at det er feil tv i esken hvis det er riktig nr på eska Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 En tommelfingerregel er vel at du skal sitte 1.5-2.5 ganger størrelsen på skjermen (antall " ganger 2.53cm). Så er var det hvertfall sånn før at jo tykkere lommebok, jo nærmere kom du 1.5 enn 2.5 Tok jeg regne stykket riktig nå? fikk 316 cm vist jeg brukte tallet 2.5 (altså tilsvarende den billigste/dårligste 50") Vist så er jo avstanden ok! med 4 meter altså Selgeren sa at regelen var som tidligere nevnt 1m for vær 10. tomme som skjermen var, altså 50" = 5m. sikker på det er feil tv? kan være at elkjøp har egen kode på tven med en ekstra 0 for å si at de andre ikke har akkurat den modellen. det er UMULIG at det er feil tv i esken hvis det er riktig nr på eska Ja det må da være det? den vi så på butikken som vi ble enig om hadde den design greie ved seg som er nederst til høyre på skjermen, den lyser blått når TVen er på. Og den TVen jeg pakket opp i stua i går har ikke en slik liten ekstra design greie nederst til høyre. Men har dermed knappene og slik under på venstre side. Og det står ikke noe om at den er full HD, det står bare at den er HD TV (er det full HD?) og annonsen på elkjøp så står det at den er HD-ready/klar iaf den som ligner på den jeg har i stua nå. Ja kjøpet gikk veldig fort i går kveld, men jeg mener at den TVen jeg kjøpte skulle være full HD. Jeg spurte også om jeg måtte ha en HDMI kabel for xboxen for å få den beste kvaliteten jeg kunne få på xboxen. Han viste meg en til 200kr og sa at den var bare for 720p og om jeg ville utnytte det maks måtte jeg gå for en dyrere kabel aka 1080p. Og jeg kan ikke skjønne at han nettop solgte meg en TV som er 720p og en kabel som går for 1080p. Jeg er meget dårlig til å forklare ting så jeg håper du skjønte hva jeg mente her, bare spørr igjenn vist ikke. Men igen som vet om den 42PQ2000 er en bra modell? evt den 50" som skal være samme TV bare større. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Viste selgeren deg en HDMI kabel som han påsto kun var beregnet for 720P? Forøvrig er vel PQ2000 kun HD-Ready... Altså den tar 1080P, men den skalerer ned signalet... Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 det kan hende at jeg lyver med at han sa det var beregnet for 720p, men han sa at den ikke ville yte maks eller noe slikt som det. så den tar 1080p men skalere ned signalet, har det mye å si da? Det står også på TVen med klistremerke PQ2000 series, men det er jo fremdeles ikke den TV jeg så på i butikken legger ved et bilde jeg selv om det kanskje ikke er noe vits i Bilde fremdels ingen som har noe formening om den TVen? Jeg synest den virka OK iaf. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Trolig er det samme tv-en du har fått, men med et annet design. Det er vel skrevet tideligere her, men ofte får de store kjedene sine egne designer. I fjor hadde Expert sin egen versjon av PZ80 som også hadde noen underlige tall i tittelen. Når det gjelder HDMI så trenger du ikke å kjøpe en dyr kabel før du skal ha en som er over 4 - 5 meter. Alle disse kablene kan kjøre et 1080P signal. At tv-en skalerer ned er ikke noe problem i det hele tatt. Ta en tlf til kundeservice så får du nok de svarene du er ute etter. Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 takk for gode svar til deg også! men det jeg synest er rart at de har ustilling av tven i et annet design enn det de faktisk selger den i. Det er jo neste det samme som å vise fram en tv som er svart og selge en TV som er rosa og si at det er deres design? Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Viste selgeren deg en HDMI kabel som han påsto kun var beregnet for 720P? Forøvrig er vel PQ2000 kun HD-Ready... Altså den tar 1080P, men den skalerer ned signalet... HDready tv'er tar ikke nødvendigvis et 1080p signal. I henhold til standarden så skal den kunne støtte nedskalering av 1080i, men den sier ikke noe om 1080p. Min Pioneer plasma støtter f.eks ikke 1080p signaler, men den klarer fint 1080i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå