Bergch Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hei! Her om dagen kjørte jeg over en grevling på størrelse med en hund. Det kom noen merker i fangeren som følge av dette. Har jeg noen rett til forsikring på dette? Som jeg ikke vil miste bonuspoeng av. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hvis du har kasko eller delkasko, og samtidig husket din plikt til å rapportere viltpåkjørsel til politi. Å rapportere viltpåkjørsel er du pliktig til å gjøre, på lik linje med personskade, og ved forsikringssaker så er det en stor fordel å kunne vise til kopi fra politiloggen. Lenke til kommentar
Bergch Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Ble stoppet av politiet tilfeldigvis 2 min senere. Ga besjed da, men det virket som han ikke tok det inn. Fikk et ok av han, men virket ikke som han fikk det med seg noe ytterligere. Men da har vel jeg alt på min side iom han sikkert er pliktig til å føre dette opp i politiloggen? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Nå er man ikke pliktig til å melde fra hvis man kjører på en grevling, skogmus, hare, rev osv. Meldeplikt har man hvis man kjører på elg, bjørn, ulv osv. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Konkret hvilke arter er det man har meldeplikt for? (Mente at grevling var stor nok til at det var nødvendig?) Men alikevel står man vel sterkere imot forsikringsselskapet om man melder ifra. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg kjørte nettop på et rådyr. Må jeg melde fra? Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg kjørte nettop på et rådyr. Må jeg melde fra? Ja det må du. Er det ingen som husker noenting fra kjøreopplæringen sin lenger? Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Men er reglene det samme dersom dyret går helt fint videre og man ikke finner det igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå