RulleRimfrost Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Etter litt prøving og feiling med net.webclient mot smallftpd, fikk jeg endelig til å laste opp filer mot FileZilla-server. Strålende liten klasse. Noen som hvet hvorfor jeg ikke får hentet ut responsen fra ftp-serveren når overføringen er vellykket? byteResponse = ftpClient.UploadFile(uri, file) MsgBox("Svar fra server: " + asciiResponse.GetString(byteResponse)) Private Sub btnTrans_Click(ByVal sender As System.Object, _ ByVal e As System.EventArgs) Handles btnTrans.Click Dim uri As String = "[url="ftp://127.0.0.1/newFile.txt"]ftp://127.0.0.1/newFile.txt[/url]" Dim file As String = "C:\Users\Public\ftptest.txt" Dim cred As System.Net.NetworkCredential = _ New System.Net.NetworkCredential("username", "password") Dim ftpClient As New System.Net.WebClient Dim byteResponse As Byte() = Nothing Dim asciiResponse As New System.Text.ASCIIEncoding() If System.IO.File.Exists(file) Then ftpClient.Credentials = cred Try byteResponse = ftpClient.UploadFile(uri, file) MsgBox("Svar fra server: " + asciiResponse.GetString(byteResponse)) Catch ex As System.Net.WebException MsgBox("Feil: " + ex.Message.ToString) End Try Else MsgBox("Velg en fil...") End If End Sub Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Vet ikke om dette hjelper, men dette er en litt enklere måte å gjøre en ascii-byte array om til en string: var ascii_str = Encoding.ASCII.GetString(ascii_bytes); Men utenom det, kanskje ResponseHeaders har noe fornuftig å si? Lenke til kommentar
brgr Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 HTTP og FTP fungerer tildels forskjellig. HTTP sender headers først før innholdet. WebClient inneholder noen nyttige verktøy for behandling mot Web. Men dog, ikke det beste for FTP vil jeg tro, men det vil jo fungere så absolutt. Men du må bruke ResponseHeaders for å få svaret fra serveren. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Ulempen med webclient er at den åpner og lukker koblingen for hver operasjon. Jeg kan heller ikke komme på en eneste protokoll eller dataformat som ikke sender header først, så innholdet. HTTP har en liste med felt som sendes med eventuelle data som trail, FTP er dog litt annerledes, men fungerer fundamentalt på samme måte, dog lang mer laget for å bli brukt manuelt i terminaler (siden CD for eksempel er en gyldig instruks) Internett og nærmest alle tilknyttede formater er så latterlig gammeldags og umoderne... men heldigvis er jeg langt ifra den eneste som synes det, men det er en annen diskusjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå