Gjest magnus_t Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Situasjonen er slik: Jeg er 16, hun er 16, og kameraten min er 19. Jeg har vært kjent med han i ca. 1 år nå, men samtidig blitt litt kjent med søstra hans. Det virker som om vi liker hverandre, og skulle gjerne hatt litt tid sammen. Men saken er slik at det tolererer ikke han i det hele tatt! Han ble veldig sur og vanskelig når han fant ut at vi i det hele tatt hadde kontakt, men lot det gå forbi og holdt oss lavt. Skjønner ikke hva han har i mot meg egentli, for jeg har ikke gjort noe dumt foran han og jeg vil si jeg er en ganske alminnelig person. Er det egentli 'vanlig' at det er slik at man ikke skal rote med søstera til kameraten? Jeg ser egentlig ikke helt hva som er galt i det, for uansett hvordan det ender mellom meg og jenta så vil jo jeg være venn med han.. Noen innspill? Er det helt på trynet det jeg gjør? Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hvis han er 19 og søstra er 16 vil han føle en veldig beskyttelses-trang for henne. Og noe av det værste som kan skje da er at en kamerat har seg med henne. Du vil risikere å kunne miste en venn hvis du drar dette videre, for å ikke snakke om familiemiddagene der dere begge vil være til stede. Du er 16, noe som betyr at det er store sjangser for at det du føler nå ikke vil være gjeldene litt frem i tid. Er det da verdt å risikere et vennskap for denne jenta? Jeg vet også at denne beskyttelses-trangen vil gå over etter hvert som søstra blir eldre, og han innser at han ikke kan beskytte henne for alltid. Og hans akksept for hans venners følelser for søstra vil mest sansynlig bli større etter hvert som tiden går. Hadde jeg vært i samme situasjon ville jeg backet litt unna søsteren, og respektert min kamerats ønsker, og heller sett an fremtiden. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) kjør på sier nå jeg. han er kanskje litt ukomfortabel med det i begynnelsen. men innser vell at du er en grei kar og at det ordner seg etter hvert skal du se. er dere to forelsket, skal ikke en kjip bror stå imellom mener nå jeg. du kan jo snakke med ham om det? tror heller det er snakk om at han ikke vil miste deg som kammerat. siden hvis du blir sammen med søstra kommer du til å henge mye med henne og ikke med ham. Endret 20. juli 2009 av Henrik2k Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Go for it, men vær klar over at den dagen det er slutt har du trolig mistet dama og kompisen.. Får håpe jeg tar feil, men erfaringer viser vel at brudd i forhold kan gjøre slike ting.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 hvis du kjører på bør du være forbredt på at forholdet ditt til kompisen din blir kleint for evig og alltid. jeg har møtt flere som har brudt kontakten med familie og venner på grunn av lignende scenarier. Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hvis du er 16 og han 19--> Du kommer til å få bank, garantert. Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Mulig han tenker at du har vært med han i ett år nå for å få kontakt med søsteren hans.. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Kjør på. 19 og 16 er ikke videre graverende. Dere er begge tennåringer, og over den seksuelle alderen. Han kan bare ta seg en bolle. Kjæreste vil hun få uansett, er det ikke bedre at hun får en som han stoler på, kjenner og til dels sosialt aksepterer, enn en eller annen lokal rånerjævel med scaniacaps og en pose kontaktkort i baksetet? Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Det er broren som er 19. Søsteren er like gammel som han. Jeg vil holdt meg unna søsteren. Bros before hos Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Da er det i hvert fall ikke noe problem. "Broes before hoes", er bare noe uvitende barn sier før de tenker seg om. "Damer går, venner består", er heller ikke sant. Vennskap i den alderen er i aller høyste grad flyktige. Han begynner på VGS, nye bånd vil oppstå. Etter det kommer han til å flytte, og bli kjent med noe mennesker. Lev i nuet, gå for dama. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Gjest Guest_traadstarter_* Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Ok, skal bare se an først.. er ikke helt sikker enda, men takk for alle innspill så langt Lenke til kommentar
Rabies86 Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Man hopper ikke på søstra til kompisen sin da di dott... Det er respektløst, og som en annen skrev her; Du er 16, han er 19. Han kommer til å banke deg Lenke til kommentar
Kaukasus Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Du er bare 16 år. Jeg mener hvis du hvar noen år eldre hadde det vært forskjellig men jeg satser på at du skal brute med damen senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå