Gå til innhold

Cowon D2+ DMB, 8 GB, noen erfaringer:

Anbefalte innlegg

Fikk en Cowon D2+ DMB, 8 GB, for kr 1695, noe som er en veldig bra pris.

TV-mulighetene: Meget bra; klar og god skjerm gjør at man lett ser tekstene også.

MP3: Mange muligheter når det gjelder lyden, men jeg skulle gjerne hatt en oversikt over hvordan lydeksperten hos Cowon ser for seg perfekt lyd. Det blir mye prøving og feiling her. Jeg har sammenlignet med lyden jeg kan oppnå med mobilen SE W960i, som jeg har brukt til MP3 i et par år. Ingen tvil: Lyden i Cowon gir mer detaljer forutsatt at man stiller inn "riktig". Lyden i mobilen er likevel overraskende bra, bedre enn jeg egentlig hadde trodd, så jeg kommer nok til å bruke begge kilder framover.

DAB-radio: Hard og metallisk lyd, men det skyldes nok DAB-teknikken. Dette bare bekrefter tidligere erfaring. FM lyder mye bedre. Har sammenlignet med lyden jeg får på FM-radioen på mobilen, og den er radikalt bedre enn DAB på Cowon (og fra andre kilder jeg har hørt). Hvor god DAB-lyd kan bli, avhenger selvsagt av oppløsningen, men mitt inntrykk forblir kald og metallisk lyd.

FM-radio: Dårlig mottak og lyd. Kommer ikke til å bruke denne.

Video: Har nettopp begynt med dette, har konvertert noen filer, men resultatet ble ørsmå bilder midt på skjermen. Muligens er det noe jeg må se nærmere på her, men jeg brukte "default".

Medfølgende ørepropper: Ikke prøvd dem; bruker Koss PortaPro.

Overføring av musikk: Utmerket

Opplading: Utmerket

Minnekort: Man kan bruke minnekort på opptil 32 GB i tillegg til de innebygde 8 GB. Har ikke prøvd det ennå.

Bare spør om noe er uklart.

Jan

Endret av Janti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...