fenderebest Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Dailymotion gir deg denne melignen om du bruker IE (Uansett Versjon) Og den gir deg kun valget om å bruke Firefox. Dette er tåpelig og sleipt gjort da de ikke kommer med fakta og istedet tar mere ibruk ting som ligner på trusler. Endret 25. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Dailymotion gir deg denne melignen om du bruker IE (Uansett Versjon) Og den gir deg kun valget om å bruke Firefox. Dette er tåpelig og sleipt gjort da de ikke kommer med fakta og istedet tar mere ibruk ting som ligner på trusler. Men hva har dette med saken å gjøre? Det er Dailymotion som står bak dette, ikke Mozilla. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Poenget er at brukere stadig vekk presses til å velge produkter som de ikke nødvendigvis trenger, og det er ikke bare Microsoft som gjør dette. Dailymotion har nok en skjult agenda som gjør at du om du velger Firefox så vil det være til deres favør. Jeg synes det er enda værre at brukere skal lures til å bruke andre nettlesere enn at de er ferdiginstallert fra en tredjepart. Endret 25. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Poenget er at brukere stadig vekk presses til å velge produkter som de ikke nødvendigvis trenger, og det er ikke bare Microsoft som gjør dette. Så det er greit at Microsoft presser sin egen nettleser på folk, men ikke at en tredjepart ber brukerne om å endre til en bedre nettleser de ikke engang har noe med å gjøre? Dailymotion har nok en skjult agenda som gjør at du om du velger Firefox så vil det være til deres favør. Ja, de slipper å bruke masse tid på å lage workarounds for IEs elendige motor. Jeg synes det er enda værre at brukere skal lures til å bruke andre nettlesere enn at de er ferdiginstallert fra en tredjepart. Det er ingen som lures til noe som helst. Å gå fra IE til Firefox er 100% bra for brukerne. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 hvis det ikke er noen viktig funksjonaliteter så er det lit drastisk å trumfe igjennom at alle nesletrene skal ha mest mulig funsjonalitetter . Hvor i all verden leste du at noen sa at nettlesere skal ha mest mulig funksjonaltitet? Herregud, kan du begynne å faktisk LESE det man skriver? Det er ikke snakk om "mest mulig funksjonalitet", det er snakk om GRUNNLEGGENDE WEBSTANDARDER. noen vil ha my andre vil ha det enkelt. Det blir ikke mer eller mindre komplisert av at nettleseren støtter GRUNNLEGGENDE WEBSTANDARDER. Alt slikt skjer på et nivå brukeren aldri merker engang. poenget er at hvis MS ikke klar å lage en nettleser som folk vil ha så kutter vi dem ut , ønsker folk å beholde IE så lar vi dem gjør det. Åja, det var derfor IE6 var dominant i mange år til tross for at det var null utvikling, og Microsoft bare la ned hele IE-teamet. problemet er om dette valget skal være en frivillig sak eller ikke. EU mener ikke de, andre er uenig Hvem er "andre"? Igjen snakker du om disse "andre". Men helt seriøst, kan du prøve å skrive litt mer relevant? Innleggene dine er fulle av forvirrende påstander som tilsynelatende ikke har noe med diskusjonen å gjøre. hvis du leser innlegget min så kan du heller ikke ha mungåt å se at jeg skriver andre funksjoner utenom standardene. en enkel nettleser vil naturlig vis ikke ha så alt for mange tillegg. det har vært flere som mener at enkelte nettleseren mangler noen muligheter ( utenom det som er standarden) siden de fleste nettleserne har disse ekstra funksjonene enten innebygget eller som tillegg så er jeg slett ikke sikker på om alle ønsker det. det påvirker jo også hvor mange resurser som blir brukt av systemet. du mener vel også om noen spør etter ting som er lit ot , for å sette ting i sammenheng , så skal man ikke svar på det ? valgene har kan minne mye om at en person som bar har eid og kjørt bilmodellen golf skal tvinges mot sin vilje til å prøve BMW eller Mercedes. selv om IE er en enkel nettleser ( for enkel ville mange si ) så er det en del som vil bruke den selv om de har hørt om endre som skal være bedre. da er det drøyt å tvinge dem til det på den ander siden hvordan skal alle vite om de andre nettleserne ? det heter seg at både IE7 og IE8 er nye versjoner , men er de egentlig det ? sikker på at det ikke er bare IE6 som er pusset litt på ? jeg oppfatter saken slik at det tildels er folket som skal "tvinges frivillig" til å bruke andre nettlesere en IE i stedet for å Microsoft skal tvinges til å lage en nettleser som følger mest mulig av standerne. her klarer de neppe å få med seg de nyeste standardene likevel .( siden det virker som MS bruker veldig lang tid på utviklingen av Windows så er det neppe unntaket for nettleseren). Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 hvis du leser innlegget min så kan du heller ikke ha mungåt å se at jeg skriver andre funksjoner utenom standardene. Det du skrev var: "det jeg mente var at når noen begynner å lage et program . så bestemmer de seg hva som skal taes med . når de så er ferdig så kan de ha kommet noen nye standarder som de da ikke fikk med seg." siden de fleste nettleserne har disse ekstra funksjonene enten innebygget eller som tillegg så er jeg slett ikke sikker på om alle ønsker det. det påvirker jo også hvor mange resurser som blir brukt av systemet. Hva har disse andre funksjonene med saken å gjøre? Hele poenget her er jo visning av websider. du mener vel også om noen spør etter ting som er lit ot , for å sette ting i sammenheng , så skal man ikke svar på det ? Jeg synes ikke du setter ting i sammenheng. Du blander inn alt mulig rart som ikke er det aller minste relevant for diskusjonen. selv om IE er en enkel nettleser ( for enkel ville mange si ) så er det en del som vil bruke den selv om de har hørt om endre som skal være bedre. da er det drøyt å tvinge dem til det Herregud. Hvem har sagt noe om å tvinge noen til å bruke noe annet? det heter seg at både IE7 og IE8 er nye versjoner , men er de egentlig det ?sikker på at det ikke er bare IE6 som er pusset litt på ? Hva i all verden er relevansen? her klarer de neppe å få med seg de nyeste standardene likevel Det er i såfall fordi de bevisst lar være. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) 1: og jeg mente det, at det ikke klare å få med seg alle nye stndarer fordi de kommer så tett opp til produsjonen 2:å vise Web sider gjør alle nettlesere. her er det snakk om fusjoner som gjør den ene nettleseren er raskere en den ander. hvor mye systemresurser og minne o.s.v som de bruker og andre funksjoner enkelte av oss ønsker skal være med 3: man ønsker å sameligne ting med hverandre 4: hver er det snakk om å tvinge noen til ta valget på nytt. spørs om ikke det blir standarden1: og jeg mente det, at det ikke klare å få med seg alle nye stndarer fordi de kommer så tett opp til produsjonen 2:å vise Web sider gjør alle nettlererene. her er det snakk om funsjoner som gjør den ene nettlesseren er raskere en den ander. hvor mye systemresurser og minne o.s.v som de bruker 3: man ønsker å samligne ting med hvrandre 4: hver er det snakk om å tvinge noen til ta valget på nytt. spørs om ikke det blir standrden for hver ny Windows versjon fremmover 5: at IE7 og IE8 er baser på Ie6 som ikke følger standarden. 6: tja,jeg tror ikke det er så enkelt. hvis de bruker den gamle IE motoren enda ( med noen finpussinger ) eller en anne nettlesermottor så har de neppe noe valg. de kunne selvsagt laget en ny mottor til dette , men har tydeligvis valgt å la være for å få nettleseren ferdig i tide . 5: at IE7 og IE8 er baser på Ie6 som ikke følger standarden. 6: tja,jeg tror ikke det er så enkelt. hvis de bruker den gamle IE motoren enda ( med noen finpussinger ) eller en annen gammel nettlesermotor så har de neppe noe valg. de kunne selvsagt laget en ny motor til dette , men har tydeligvis valgt å la være for å få nettleseren ferdig i tide . Endret 25. juli 2009 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 elg-elg123: Kan du vise litt barmhjertighet og skrive kortere innlegg? Et kort og konsist innlegg er mye bedre enn å skrive side opp og ned. Prøv å sett et mål, f.eks. at du ikke skriver innlegg på mer enn 5 linjer Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 elg-elg123: Kan du vise litt barmhjertighet og skrive kortere innlegg? Et kort og konsist innlegg er mye bedre enn å skrive side opp og ned. Prøv å sett et mål, f.eks. at du ikke skriver innlegg på mer enn 5 linjer når kom 5 linjers regelen ? jeg må få lov til å forklare meg , spesielt nå jeg svare på innlegg andre ikke helt forsto meningen av. tro meg.Jeg liker heller ikke lange innlegg , men av og til ar det nødvendig . Dessverre . Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 I henhold til retningslinjene §1, påpekes det at innleggets art ikke skal inneholde overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er da dette er forbudt. Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes ved grove tilfeller. Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Kommenter og still spørsmål ved tematikken, men da på en saklig og skikkelig måte. I henhold til retningslinjene ble '1' innlegg slettet fra tråden. Eventuelle reaksjoner på moderering skal ikke gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 1: og jeg mente det, at det ikke klare å få med seg alle nye stndarer fordi de kommer så tett opp til produsjonen Hvis du faktisk hadde lest det jeg skriver, så hadde du visst at Microsoft aktivt deltar i W3C. De vet altså utmerket godt hvilke standarder som kommer. Disse standardene tar forøvrig flere år å gjøre ferdige. her er det snakk om fusjoner som gjør den ene nettleseren er raskere en den ander.hvor mye systemresurser og minne o.s.v som de bruker og andre funksjoner enkelte av oss ønsker skal være med Det er altså fullstendig irrelevant, da problemet er visninger av sider. hver er det snakk om å tvinge noen til ta valget på nytt. Hva i all verden er det du prøver å si? Prøver du å si at valgmuligheter er negativt, og at konkurranse er negativt? At konkurranse er å "tvinge noen til å ta et valg"?! 2:å vise Web sider gjør alle nettlererene. her er det snakk om funsjoner som gjør den ene nettlesseren er raskere en den ander. hvor mye systemresurser og minne o.s.v som de bruker Nei, her er det snakk om å vise websider. at IE7 og IE8 er baser på Ie6 som ikke følger standarden. Ja, og så? Firefox 3 er basert på Firefox 2 er basert på Firefox 1. Hva er ditt poeng? Hver ny versjon fra Mozilla har bedre støtte for standarder enn de tidligere, og støtte for nye standarder/deler av dem. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 1: jeg tro at microsoft ( som har lagt ned netleser gruppa) bruker lang tid på å bygge opp en nettleser. lengre ted en de fleste . det er grunnen til at de nyste stadarden ikke er tattt med når ny nettleser kommer ut selv om MS vet om de nyeste standrdene. 2 og 4: selv om problemet er de definert webstandarne og støtten for den så har mange av nettlseren fler ekstra funskjoner ( som ikke er nødvendige) men som mange likevel ønsker at er der. når noen klager på at enkelte netlesere er trege på å vise siden så er det mere en webstandarenne som er plobelmet her. nå trenger heller ikke den netlesren med lite/få funksjoner og muliheter å vær den somm er raskest . 3: noen ønsker dette valget , mens andre ijen ( som har tatte valget ) synes det er unødvendig. om det er positivt - ja for de fleste som ønsker det .om det er negativt - ja for dem som har tatt valget og synes det er unødvendig . 5: IE6 følger ikke alle definerte standarder. da er det naturlig at og versjoner som er basert på disse har mange mangler også siden den gruppen bak IE skal være lagt ned så er det nokk ikke så mye som blir gjort mellom hver versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå