Gå til innhold

Ny gaming pc til 10-15k med crossfire og i7 oppsett

Anbefalte innlegg

Tenker på å skaffe ny PC og har lest litt rundt og funnet mye bra. Var veldig oppdatert på hardware før, men har desverre falt litt ut de siste to årene så trenger litt hjelp :)

PCen skal brukes til gaming og skolearbeid (programering o.l.)

Kan strekke meg på pris til 13-15k men helst rundt 10.

Har lyst på et Intel basert i7 oppsett, trenger litt hjelp til valg av hovedkort her.

Har lest en del rundt her og sett mange som anbefaler Radeon 4890 kortet, er dette noe av det beste du får for ok penger i dag?

Har også tenkt meg et crossfire oppsett så trenger hjelp til å plukke ut et passende grafikkort og hovedkort som støtter dette.

Har alt av skjerm, mus, keyboard så trenger bare selve maskinen.

Det at jeg vil ha i7 og crossfire betyr ikke at jeg MÅ ha det om noen her kan anbefale noe like bra av annen modell, men har hatt Intel før og vært veldig fornøyd med det.

Takker for svar og hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag til under 11K. Antar det kommer flere kommentarer på dette.

Mange anbefaler en SSD - som er greit å ha i et dyrt system. Denne er greit priset. Her legges OSet inn, ikke noe problem uten selvfølgelig. SSD har liten innvirkning på spill FPS, dog har den allikevel betydning for flyten i systemet og noen vil si at det bedrer spillopplevelsen.

EDIT: jeg så at det sneik seg inn to stk GTX260 i hanldekurven. Jeg mente to slike HD4890. Prisen er vel akkurat det samme:) Rettet nå.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...