Gå til innhold

Får ikke formatert maskinen til windows xp!

Anbefalte innlegg

Hei

Har windows 7 på maskinen nå, men vil heller ha windows xp igjen... når jeg prøver å formatere rett fra cden så kommer det opp at jeg må koble til harddisken og når jeg prøver å formatere fra setupen på cden så går det ikke an å trykke på "installere windows xp"...

Noen som vet hva som kan være feil eller hvordan jeg kan få xp igjen?:)

Håper dere forstår forklaringen min:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når jeg prøver å formatere rett fra cden så kommer det opp at jeg må koble til harddisken og når jeg prøver å formatere fra setupen på cden så går det ikke an å trykke på "installere windows xp"

Snakker du om XP installasjons CD'en? Og hva mener du med "formatere rett fra cden" og "formatere fra setupen på cden"? Hva er forskjellen?

Du må forklare litt bedre hva som skjer.

Lenke til kommentar

Tipper at du snakker om å boote fra CD vs å kjøre setup under Windows. Det siste fører jo ingen steder, det kan du glemme.

At XP ikke finner disker under installasjon er en gjenganger på forumet. XP CD'en inneholder ikke drivere for de nyeste PC'ene, spesiellt laptop.

Så vi trenger mer info om hva slags PC du har. Ofte er løsningen å forandre SATA modus i BIOS, fra AHCI til IDE.

Så var det dette med å misbruke begrepet "formatere" da. Se sig.

Lenke til kommentar

hehe ja er ikke akkurat noe dataexpert:P

Ja, mente boote fra cd og kjøre setup under windows..

det er en Lenovo t60, skolemaskin

har hatt xp lenge, frem til win 7 rc kom ut og installerte det kun fordi jeg tenkte å teste det:P

ja tenkte på formatering, fjerne absolutt alt på maskinen, ligger så mye drit på den:P

Lenke til kommentar
hehe ja er ikke akkurat noe dataexpert:P

Ja, mente boote fra cd og kjøre setup under windows..

det er en Lenovo t60, skolemaskin

har hatt xp lenge, frem til win 7 rc kom ut og installerte det kun fordi jeg tenkte å teste det:P

ja tenkte på formatering, fjerne absolutt alt på maskinen, ligger så mye drit på den:P

Har du originalt recoverysett til maskina? Hvis du bruker en retailversjon av Windows er det ikke mye rart du får. Da må du jakte på drivere. Hvis maskina originalt var levert med XP vil du finne alle de nødvendige driverne hos Lenovo, og så er det vel mulig å laste harddiskdriverne fra f.eks. en minnepenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...