Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

vondt i leggen når jeg jogger

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg får veldig vondt i leggen når jeg jogger, men det gjelder egentlig kun høyrelegg. Det er den delen av leggen som peker mot den andre leggen. Når jeg stopper og går har jeg ikke dette problemet, vet dere hva problemet er? Hvordan kan jeg jogge uten denne smerten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løper du på asfalt (eller annen form for hardt underlag)? Har du ordentlige joggesko? Jogger du riktig? - Som i at knærne ikke vender spesielt innover, foten er skjev eller liknende.

Dersom du har muligheten kan du ta en tur til løplabbet, så kan de sikkert ordne det for deg.

Lenke til kommentar

Har samme problemet høres det ut som. Får vondt inne i beinet (tror jeg) i begge leggene når jeg jogger/ løper. Tror det skyldes knebøy (har litt vondt i knærne ettersom jeg ikke fokuserte skikkelig et par sett. Alt som skal til :( ), men er neimen ikke sikker.

Lenke til kommentar

Eg har vondt i høyre kne når eg er ute og jogger. Jogger eg på asfalt er det noe værre enn om eg er ute i skog og mark, men eg kjenner det både på asfalt og mykere underlag. Og eg trodde først også at det var pga dårlige sko og gikk til investering av gode joggesko til over tusenlappen(fikk god hjelp av betjeningen). Fortsatt samme problem.

Det som uansett hjelper for meg er å bruke knestøtte. Det kan være tilfeller over lengre joggeturer på asfalt hvor eg uansett kjenner ubehag i kneet, men det gjør ikke vondt lenger.

En annen ting som hjelper betraktelig er å unngå asfalt som pesten.

Kanskje leggstøtte hadde hjulpet i dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Blåbær_*

Hadde nok tatt kontakt med fysio om jeg var deg, er nok ingen ting farlig når du sier at det ligger i leggen. er nok bare en muskel som har grod fast i legg beinet. det høres verre en det er. for han som hadde vondt i knerne, er jo minisken en mulig årsak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...