michael691 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Jeg har da overklokket CPU'en min mange ganger i dag. fordi av en eller annen grunn nedklokker den av seg selv. Det er en Phenom x3 720, 2.8Ghz @ 3.5Ghz, 1.45V Nå står den på 2.9... Jeg har skrudd av AMD Cool'n Quiet, Men jeg finner ikke fler alternativer som kan være årsaken (OC'er i BIOS). Halp plx Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Sikker på att dette er kun under idle da? du kan jo alltids stress teste å se under load korleis det er.. har egentlig ikkje peiling på amd klokking, men prøver å hjelpe Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Det hender mest at den nedklokker etter at jeg har spilt. Tempen er ganske kjølig idle og etter gaming. Lenke til kommentar
Qman321 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Høres ut som strømsparingsfunksjon. Sansynligvis multiplikatoren som settes ned når CPU går på idle. Dersom du belaster den vil den i så fall øke igjen. Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Det hender mest at den nedklokker etter at jeg har spilt. Tempen er ganske kjølig idle og etter gaming. Veldig rart att den skal klokke seg ned etter du har spilt.. nekter å tru att det er nøyaktig som du seie, sjekk cpu-z kas frekvens du køyer før og etter spill, nekter å tru att ting endrer seg i bios uten att du gjere noke .. Er nok som sakt over at cpuen din klokker seg ned da den skal spare strøm og ikkje er i bruk .. vist det er tilfelle så blir bare den/dei som betaler strømrekningen glad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå