Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst]Snitt for å komme inn på IB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IB er jo en ganske... "esklusiv" linje. De ser jo ikke bare på karakterer, men også engasjement sånn ellers. Og karakterene sier jo ofte noe om deg som person, hvor mye du vil jobbe eller hvor flink du er, bla bla. Og IB er jo vanskelig, så for å unngå at folk som allerede sliter på skolen ikke skal komme seg inn på IB og slite enda mer, TROR JEG snittet ligger på rundt 4.5. Tror i hvert fall ikke at det er så smart å søke om du har mindre enn 4, med mindre man har veldig lyst til å jobbe hardt om man kommer inn.

Men nå har jeg aldri gått IB, men har veldig lyst. Og dette er det jeg fikk vite av ei venninne som går IB-linja i Gjøvik. :)

Lenke til kommentar

Kommer vell helt ann på hvor du vil gå

Jeg går på katedralskolen, og her ligger snittet på 5 for å komme inn.

Du kommer også inn hvis en eller begge foreldrene har et annet statsborgerskap enn norsk.

Personlig virker IB som en gøy studieretning, men tror jeg ikke orker 16 eksamener på 2 uker.

Lenke til kommentar
Personlig virker IB som en gøy studieretning, men tror jeg ikke orker 16 eksamener på 2 uker.

Jeg angrer ikke et sekund på at jeg gikk (for "hundre år" siden), selv om karakterene mine kanskje ble dårligere enn de ville blitt på norsk almenn. Når det gjelder antall eksamener var det en del ja, men tror ikke det var så mye som 16. Mener å huske at det var ca 2 i hvert fag, og til en viss grad sammenhengende slik at man hadde en kort eksamen før lunch og nok en kort eksamen i samme fag etter lunch den dagen, så det var omtrent som å ha vanlig heldagseksamen bare med en pause i midten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...