Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte min Q9550 OC til 3,4 GHz med 4x2GB Corsair Dominator 1066 brikker helt fjellstøtt i 8 måneder. Så fikk jeg blåskjermer titt og ofte. Satte CPU til standard 2,83 GHz, men det hjalp ikke så mye. Får fortsatt blåskjerm ganske ofte, ingen feil på minne med Memtest86 så begynner å tro at mitt kjære P5Q Deluxe HK har fått en knekk.

Eller at Dominator brikkene ikke går så godt samme med enten HK eller chipset P45.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så drastisk var det ikke for meg. Mener å huske at jeg hadde CPU multiplier på 08,5, FBS satt til 400 MHz, DDR2 frekvens til 1066 Mhz, DRAM voltage til 2,2 V og vCore til 1,28 V. Mulig det var noen andre settinger jeg rotet med, men husker ikke det nå.

Men det var ikke nødvendig for meg å skifte minne eller volt til minnet eller noe slikt etter hver BSOD. Det rare er jo at nå er alt satt til AUto og får fortsatt blåskjermer av og til. Lurer på om jeg skal prøve å klokke litt igjen og se hva som skjer. Har ikke så mye å tape etter som et ROG Maximus II Formula er på vei i posten, får det vel i morgen.

Lenke til kommentar
Nei nei, ikke BSOD. Men når jeg en gang i blandt må resette BIOS pga. mislykket overclock :)

Prøv f.eks. et hakk høyere volt til Northbridge og/eller vcore.

Okay, sorry jeg misforstod litt da. :blush:

Men jeg kan godt prøve med høyere vCore og/eller Northbridge spenning.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...