Gå til innhold

vegardmelsom.net til kritikk

Anbefalte innlegg

Da var interessen der igjen!

Skal gå skole til høsten, og ville lage meg en porteføljeside slik at jeg kan publisere ting jeg lager på skolen.

Jeg har i samme slengen laget meg en blogg, dvs jeg har brukt Cutenews, håper det fortsatt er "akseptabelt" her inne.? :whistle: Brukte dette for noen år tilbake, og likte det veldig godt. Har vurdert WordPress, men valget landet på Cutenews, siden jeg hadde brukt det tidligere.

Uansett, håper å få litt tilbakemeldinger på det meste her.

Oppsett, skrifttyper, fargevalg, grafisk oppsett ect

Siden vises best i 1920x1200.

(Innholdet er kun delvis ferdig)

Takker for alle svar

www.vegardmelsom.net

En ting jeg vil spørre folket her mens jeg har oppmerksomheten.

Jeg har kun hatt 30 dagers trail på illustrator, så får ikke laget dette nå, men tror dere det kunne fungert å byttet ut melsom i header, med blogg, slik at det ville stått Vegard | blogg. Dette er kun snakk om blogg siden altså, og ikke de andre undersidene. Kunne vært morsomt å hørt hva dere mener.

Endret av Vegard Melsom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Menyen ser litt forskjellig ut i EI og FF, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det.

Jeg bruker FireFox, så det er den menyen jeg vil ha. Må bare finne en løsning.

Kan alltids prøve å strekke den ut over hele linja.

Hadde vært fint om du ville utdybt innholdsplasseringen litt. Jeg har egentlig bare prøvd å fylle ut med relaterte ting der det kan tenke seg å passe inn, men har du noen innspill vil jeg gledelig ta de med.

Bildene på forsiden kan jeg forstå ser litt rart ut, men det tror jeg er mye pga det kun er 3 bilder der.

Hele denne siden kommer jo etterhvert til å fylles opp med ting jeg kommer til å lage.

Websiden er hovedsaklig en portefølje, så ville ha det i sentrum.

Men har du noen forslag på andre muligheter, er jeg veldig glad hvis du vil dele de med meg.

Takk for tilbakemelding Tecfan

Lenke til kommentar

Forsiden:

Menyvalgene kunne vært mer i stil med header. Det blir et veldig klart skille mellom grafikk og tekst når en går fra sort til brunlig på så kort avstand.

Kudos for å fornorske teksten i Lightbox, men "Lukk" tror jeg kan jeg kan være mer intuitivt forståelig enn "Legg ned" ved mindre det er hva det blir kalt i norske operativsystemer nå til dags.

Bloggsiden:

Beskrivelsen på venstre side er like stor som hovedinnholdet på høyre side som kan gi en innledende misforståelse av leseren.

Generelt:

Bruk mer tid på typografi og whitespace for å få effektivt kommuniser hva som er mindre betydelig innhold, og hva som er viktig, og aktivt innhold.

Og få et bedre bilde av deg selv på siden, ikke noe som virker henta fra Facebook :)

Lenke til kommentar

Jeg er veldig enig med deg på mange punkter her, som f.eks kotrasten mellom header og meny, og lukk, fremfor legg ned, og at jeg må bli mer tydelig på hva som er viktigst på hver enkelt siden, men vil si noe om bloggsiden.

Hovedinnholdet er like stort her, som på alle andre sider. Det som kan gjør at det ikke ser slik ut, er nok bilde av pokerstars logen som gjør at teksten ikke går helt ut til kanten.

Jo flere innlegg her, jo mer tydelig blir det at dette er hovedfeltet.

Jeg er uenig med deg når det gjelder bilde av meg selv. Hva for noe rolle spiller det hvor det er hentet fra? Hadde jeg drevet med foto, ville jeg mulig brukt mer tid på å valgt ut et bilde som stod til "jobben" min, men når det er snakk om blogg/portefølje, synes jeg det er uvesentlig hva slags bilde jeg bruker, etter min mening.

Men setter stor pris på det du har kommet med. Som sagt, så er jeg veldig enig med deg...har bare ikke tenkt på det før du nevner det nå.

Takk takk

Lenke til kommentar

Siden skal representere deg og hva du har å gi av design om jeg kan være så vågal å anta det. Gjennomført arbeid på alle deler av siden virker da for meg som et eksempel på din evne til å se detalj. Et godt profilbilde, gjerne i stil med ditt design eller mer nøytral(svarthvitt?) vil legge til den følelsen av detalj. Når du først skal ha et bilde på siden din som skal representere deg, ikke la det være et bilde som kunne blitt tatt i fei på gutterommet.

Kommentaren om lik tekst i både sideinfo og hovedinnhold på bloggen var ment å få deg til å endre på stilen på infodelen på venstre side. Det er for lite intuitivt å måtte lese teksten for å finne ut hvor man skal begynne på siden. Jeg vil gjerne vite at "dette er mindre, altså mindre viktig" eller "Dette er i italic og ikke ment som hovedinnhold".

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Ja jeg forstår godt hva du mener.

Men jeg har lyst til å bare legge til at bakgrunnen på bilde kan være viktigere. For jeg mener at portrettbilde i seg selv, kan se ut som hva som helst, for det er her siden fylles med personlighet.

Forstyrrende elementer i bakgrunnen kan jeg si meg enig i. Svart/hvitt vil kanskje gjøre bilde med orntlig og stilrent, men ikke nødvendigvis bedre, i den sammenhengen den er satt opp i. Vi har litt forskjellig syn der vi to, og det synes jeg er helt greit.

Jeg er helt enig med deg at detaljer er viktig, og det å få den siste finishen, kan være avgjørende for om personene som besøker siden, vil huske den eller ikke.

Takk for meget godt innspill Trynemjoel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...