Gå til innhold

Søke jobb som 16-åring

Anbefalte innlegg

Ja, vet det er tonnevis av disse fra før av, men lager en ny. Her i byen har vi butikker som elkjøp, expert, lefdal, maxbo, bohus som jeg kommer på, som jeg kunne tenkt meg jobb på. Er det mulig tror dere å få jobb på noen av dem? Ser helst etter noe på bohus, maxbo og mulig byggmax, husker ikke om vi hadde det her. Eller kanskje en butikk som selger maling... Vil ha jobb der jeg ikke møter igjen alle jeg kjenner, som kanskje gir grei lønn. Vil jobbe etter skoletid helst etter klokken 4. Noen som har erfaringer, tips?

Bør jeg møte opp med CV? Eneste jeg har å skrive på min er at jeg har gått på skole, for har ikke jobbet andre steder enn hjemme, og hjulpet besteforeldre med å flytte inn og ut osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få jobb som 16-åring ja. Det finnes jo telefonselger-selskaper som trenger mer arbeidskraft som du kan prøve deg på. Hvis du ikke er ferdig med videregående og slikt enda ser jeg liten vits å levere CV. En god søknad alene bør holde når du er så ung vil jeg tro. Lykke til!

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar :) Men må bare si det; telefonsalg er noe jeg ikke ønsker, siden jeg kjenner veldig mange som har gjort det, og de hatet det.

Hvis det hjelper innen møbel/materiale og diverse slike jobber, så har jeg alltid vært flink og flittig med hender.

Endret av robbern9292
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det som dog suger med de fleste butikker (ihvertfall dem her), er at de sjelden har brukt for umyndige folk. : / De får såpass mange jobbhenvendelser, at de heller tar folk som kan gjøre "alt", istedenfor folk som har loven som "hefter" dem her og der. Er ihvertfall det som er tendensen her om kring. :thumbdown:

Ellers er jeg enig i at det er fint med både CV og selvfølgelig søknad.

(Et tips er å prøve å få jobb der andre i familien/slekten/kjente jobber. Når noen anbefaler deg, har du større sjangse!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...