Osse Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Intresang artikel om hvordan du gjør en seagate baracuda 1,5 TB kjappere enn en western velicotor raptor 300 GB Nå ser jeg ikke seagaten i prisguiden, men skal være rimeligere iflølg artikelen. Og også som 896 gb, er den litt raskere enn raptoren Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Dette var både litt sprøtt og spennende Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Man oppnår vel det samme ved å lage en partisjon på 300 GB. Da har man fremdeles resten av disken tilgjengelig. Eneste forskjell er at når man bruker resten av disken vil det bli litt ekstra søketid for å komme tilbake til første partisjon. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Vært morsomt å se det testet, isåfall er jo artikkele ganske talentløs. Finner forklaringen i artikkelen ganske logisk, men om det funger slik med hele disken formatert og i partisjoner, ja gitt det må det nok en test til. Lenke til kommentar
Varj Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 en harddisk er raskere ytterst, siden lese/skrive-hodet da dekker større område i et gitt tidsintervall, gitt at spinn hastigheten er konstant. første partisjon starter ytterst, så ja, en liten partisjon først på disken er raskere. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Det er en kjent sak, det som liksom var poenget med artikelen såvidt jeg forsto det, var rett og slett og formatere den slik at den oppførte seg som en 300 gb disk, og det ved hjelp av sofware, at den spinner hurtigere ute er en logisk ting. Men det sto også at for at den skulle være raskere enn rptoren så måtte en gi avkall på 1,2 gb. Men er jo alikevel billigere enn raptoren. Om dette har noe med at leshode kun beveger seg over det formaterete område, ikke vet jeg. En hver med litt peilig lager tross alt en os partsijon først. Og er det slik at dersom en først formatere en 300 gb partisjon, så en 1,2 og førsteparisjonen fortsatt er raskere enn raptoren, tja så er det jo en relativt tulleartikkel. Endret 20. juli 2009 av Osse Lenke til kommentar
Anv Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Den har fremedeles ikke aksesstiden til VR'n. Aksesstiden er hele poenget med VR'n. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Nå ser jeg ikke seagaten i prisguiden, men skal være rimeligere iflølg artikelen. Og også som 896 gb, er den litt raskere enn raptoren ja, eller denne hastigheten, litt lavere men større disk Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 I teorien kan du mekke en 300gb og en 1.2tb partisjon og så lenge du bare bruker 1.2tb til lagring vil den være like rask som i artikkelen når du _ikke_ leser/skriver til/fra 1.2tb. Men hvordan man forsikrer seg om at 300gb kommer ytterst på plata, det veit jeg ikke. Lenke til kommentar
Varj Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 I teorien kan du mekke en 300gb og en 1.2tb partisjon og så lenge du bare bruker 1.2tb til lagring vil den være like rask som i artikkelen når du _ikke_ leser/skriver til/fra 1.2tb. Men hvordan man forsikrer seg om at 300gb kommer ytterst på plata, det veit jeg ikke. som nevnt tidligere i tråden, vil alltid første partisjon starte ytterst på plata, så lenge du ikke aktivt går inn for å flytte den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå