Colamann Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Ok, jeg skal prøve å forklare mitt problem i full detalj. Min iPhone: Kjøpt i usa januar 2008(er litt usikker på firmware og bootloader, men syns jeg husker at jeg hadde versjon 1.1.2 av noe, og at det var noe som da ikke kunne forandres) Første gang jeg unlocket den: Jeg brukte et program som heter Ziphone. Og det var en veldig enkel løsning jeg klikket bare "gjør alt" etter og ha fulgt noen få instrukser også gjorde den alt. Igår: Jeg så på iTunes at ver 3.0 var kommet, så jeg tenkte jeg skulle oppgradere. Måten jeg gjorde dette på var.. Lastet ned "3.0 iPhone1,1_3.0_7A341_Restore.ipsw" http://theiphoneproject.org/?page_id=3 <-- herfra. Så gikk jeg i Ziphone og valgte funksjonen "Klargjør for oppgradering". Her er det som står: "Om du ønsker å oppdatere eller gjenopprette din iPhone bør du først trykke på denne knappen for å sette telefonen i DFU-modus. Deretter bruker du iTunes til å gjennopprette til ønsket programvare. Hold inne SHIFT mens du klikker på "Gjenopprett" og velg firmware-fil (se Hjelp og info for firmware-filer). Vi anbefaler at du gjenoppretter til 1.1.4 dersom du ikke allerede har denne versjonen. ADVARSEL: Når iPhone først er satt i DFU-modus MÅ den gjenopprettes i iTunes før den kan brukes igjen!" Etter dette ble iPhonen satt i DFU-modus, så jeg gikk inn i iTunes og SHIFT klikket "Restore" deretter valgte jeg "3.0 iPhone1,1_3.0_7A341_Restore.ipsw" som jeg hadde lastet ned. Så begynte prosessen. Etter ca 4 min kommer denne feilmeldingen "The iPhone "iPhone" could not be restored. An unknown error occurred (1601).". OK... Så leser jeg litt på hjelp & info, hvor det står at jeg kan gjøre dette: " Full Hardware DFU (required for downgrades): Note that using a cable instead of the dock may make it easier to press buttons in the following steps without losing the connection. 1) Start iTunes and plug the phone in. 2) With the phone powered on, hold both the POWER and HOME buttons for seven seconds. The screen should turn black. 3) Wait two seconds while the screen is black and release the POWER button while still holding the HOME button. 4) The screen will remain black, but after a few more seconds iTunes will detect the phone in recovery mode. 5) Release the HOME button and proceed to restore firmware with iTunes." Dette går.. Jeg laster ned: "iPhone1,1_1.0.2_1C28_Restore.ipsw" "iPhone1,1_1.1.1_3A109a_Restore.ipsw" "iPhone1,1_1.1.2_3B48b_Restore.ipsw" "iPhone1,1_1.1.3_4A93_Restore.ipsw" "iPhone1,1_1.1.4_4A102_Restore.ipsw" Og prøver samme metode gjennom iTunes for alle disse. Samme feilmelding som før. Nå er alt som viser på iPhonen en kabel med et iTunes icon og et område hvor det står "slide for emergency". Jeg har tydeligvis gjort noe helt idiotisk.. Kan dette fikses, eller er det ødelagt for alltid? Alle svar settes utrolig pris på. Endret 19. juli 2009 av Colamann Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Dette er jo en eldgammmel software, anbefaler at du legger inn iPhone OS 3.0 Finnes fine guider og hjelpsomme mennesker på http://www.ipod1.no Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) du trengte bare å trykke på restore i itunes og så ville den laste ned fila automatisk. og så bruker du redsnow til hacking Endret 20. juli 2009 av SnikendeChris Lenke til kommentar
Colamann Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Takk for svar:) Problem løst ved å følge denne guiden http://home.ntebb.no/geircito/iPhone_guider.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå