Gå til innhold

USB på Znote 4100

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg 4100'en, og er storfornøyd med den. Det eneste problemet er at jeg ikke får USB portene til å fungere. Jeg installerte driverene som følger med på drivercd'en for USB, og de kom riktignok opp i "device manager" uten noen konflikter, men portene er altså helt døde. Jeg har nå prøvd 4 forskjellige USB produkter(som alle fungerer utmerket på min stasjonære pc) uten at noen av dem får kontakt med maskinen. Håper noen kan gi meg noen råd eller tips.

Mvh,

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det er til hjelp, men hvis det er USB 2 det er snakk om er det viktig at du har innstallert USB 2.0 kontroller og ikke vanlig USB kontroller.. Jeg knotet litt med dette da jeg innstallerte drivere til et USB 2 PCMCIA kort på min maskin, fordi XP ikke helt ville være med på notene..

Jeg la ikke merke til om protene var "døde" før jeg fikk det til, men det er kanskje verd et forsøk.

(Jeg måtte legge inn driverne manuelt under enhetsbehandling ved å endre drivere på kontrolleren, det fungerte ikke å bare installere fra driverCDen; Win XP ville da ikke velge driverne fordi de ikke var digitalt signert/godkjent av Microsoft..)

Det kan jo også hende at portene er døde også.. jeg bygde nettopp ny PC og fikk hovedkort med død LAN port (ble oppdaget i Windows, men funket bare ikke..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...