Gabsterino Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg ser godt, men skal (fordi jeg har lyst) begynne å bruke linser med farger. Må jeg da hos en øyelege og kurses i hvordan en setter inn og tar ut slike? Eller holder det at jeg lærer det av noen andre som bruker linser? Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Det kan du fint lære fra noen andre som bruker linser. Veldig greit å vite hvordan man holder de rene osv. Det er ikke veldig avansert. Endret 19. juli 2009 av Heffer Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Engangslinjer er jo abre smack rett in og rett ut. Men ikke særlig digg å bruke i mer enn en dag (og helst ikke over natten). Søk på nettet, der finner du nok mange fine infosider. Skal du ha linser med styre må du gå til optiker først. Anbefales å kjøpe desinfeksjonsgel og øyedråper For det er dritt når du kommer i et rom hvor det er veldig tørr luft. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Men ikke særlig digg å bruke i mer enn en dag (og helst ikke over natten). +1 Har brukt et par, engangslinser i 48 timer en gang.. ble jævla sliten/tørr i øynene på slutten, og de begynte å "lime" seg fast. Kan legge til at jeg sov bare 12 timer iløp av disse 48 timene Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Ikke sov med linser på. Når du tar det på skal du ha linsen på høyrehånden og holde øyenlokkene oppe med venstrehånden. Så plassererdu den på, og dreger sakte fingeren bort. Så blunker du litt. SÅnn jeg gjør det. Lenke til kommentar
Penance Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Anbefaler sterkt å gå til optiker før du begynner med linser, selv om det er "bare" fargelinser. Det er ikke alle typer linser du kan bruke (myke, harde, fuktighet, størrelse o.l) og det kan hende du ikke burde/kan bruke linser i det hele tatt. Ikke gamble med sånt selv. Lenke til kommentar
WallStreet Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg bruker engangslinser, og det er ikke meningen at man skal sove med disse.Eks: Vært på fylla og glemt å ta de ut, resulterer i to ting: Mest blodsprengte øya du har sett, jævlig tørre, og ikke minst ubehagelig og få av. Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hadde de en gang på i tre/fire dager på rad. Årsaken var at jeg glemte linsene hjemme og var på hyttetur NOT PLEASANT! Hehe.. Ikke bad under vann emd de heller Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Har begynt med 2ukers linser nå og anbefaler det på det sterkeste til alle dere som har brukt 1dags linser en stund. Til trådstater så synes jeg du skal gå til en optiker, som andre også har nevnt allerede. Du lærer ikke bare hvordan du skal sette de inn men også litt om hvordan du skal ta vare på øyene dine, hva du skal gjøre vis du setter linsa fast i øyet osv. Det oppstår gjerne en del sånn typiske "små" problemer når man begynner med linser. (Gjorde det i vertfall for meg ) Endret 21. juli 2009 av Carlgutt Lenke til kommentar
Olum Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg bruker fremdeles bare endagslinser, selv etter fire år. Skulle gjerne gått over til toukerslinser eller månedslinser. Får desverre ikke lov til det av optikeren Å bruke dagslinser flere dager er ubehagelig. Da våkner du med tidenes tørreste øyne og linsene blir et helvete å få av. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 men også litt om hvordan du skal ta vare på øyene dine, hva du skal gjøre vis du setter linsa fast i øyet osv. Det lærte jeg aldri, måtte finne ut av dette selv. jeg fikk bare prøve å sette på til jeg klarte det, og så ble jeg sendt hjem med 7 linser.. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 men også litt om hvordan du skal ta vare på øyene dine, hva du skal gjøre vis du setter linsa fast i øyet osv. Det lærte jeg aldri, måtte finne ut av dette selv. jeg fikk bare prøve å sette på til jeg klarte det, og så ble jeg sendt hjem med 7 linser.. eg hadde et sånt problem. måtte teipe øyet opp og springe så eg fikk mye luft i øyet og linsa tørket. da var det lett å få den ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå