Fire^^ Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 vet ikke om dette er rett sted men prøver meg. jeg å moren min skal flytte inn i ny leilighet. overtakelses datoen var satt til fredag 17 juli. Fikk nøkler å gjekk gjenom bygget. de var noen ting som kje var ferdig, alle kontaktene er ikkje i veggen, badet er uten strøm... åsså igår når vi sko flytte inn så drypper de vann i taket våres som antaglivis kommer fra leiligheten oppforbi, så nå skal vegger å tak rives. Skal vi ha noen kompensasjon for dette? fant ut nå at baderoms innredningen er mye mindre enn hva som er beskrevet i tegningene å vi har ikke fått garderobeskap ennå på rommene. Takker for svar! Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Dere har vel en kontrakt på dette? Kan du sitere noen betingelser på leilighetens "tilstand"? Lenke til kommentar
darket Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Sist gang dette skjedde med meg, så fikk jeg dekket hotell med frokost. Inntil problemet ble løst. Lenke til kommentar
cmikalsen Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 For all del!!! Ikke overta leiligheten!!! Da faller muligheten for dagbøter vekk. Leiligheten slik du beskriver den er ikke beboelig og sannsynligvis ikke ferdigmeldt til kommunen. Dere har all rett til å nekte overtagelse. Hvis det er forseint... Da er dere prisgitt en seriøs entreprenør... Høres ikke ut som de er det med såpass alvorlige feil... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 ^ What he said! Har dere signert overdragelsespapirer? Hva sier kontrakten om dagbøter? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 For all del!!! Ikke overta leiligheten!!! Da faller muligheten for dagbøter vekk. Leiligheten slik du beskriver den er ikke beboelig og sannsynligvis ikke ferdigmeldt til kommunen. Dere har all rett til å nekte overtagelse. Hvis det er forseint... Da er dere prisgitt en seriøs entreprenør... Høres ikke ut som de er det med såpass alvorlige feil... Du kan vel uansett ikke ilegge dagbøter med mindre dette fremgår av kontrakten. Hvis manglene ikke blir rettet inne rimelig tid kanb du vel derimot saksøke utbygger og kreve prisavslag. - Men dette må du nok isåfall ha en advokat til å se på. Lenke til kommentar
cmikalsen Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Uten å gå for mye inn i det juridiske hjørnet, så er dette kjøpet regulert av budstadoppføringsloven. Det er sannsyligvis en av de mest forbrukervennlige lovene vi har. Det meste er godt regulert og det kan ikke avtales ting som er dårligere enn loven. Ganske sikker på at dagbøter er regulert i loven. Dette gjelder uavhenig om man har skriftlig kontrakt eller ei. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Tråden er feilpostet og flyttes til jussforumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå