Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 En kompis av faren min sier at man ikke må ha på fullt på PCen selv om man har skrudd ned lyden på høytalerne stemmer dette viss så koffer det ? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Sier meg uenig. Jeg mener at ut-lyden skal stå på max og at man skal justere lyden med høyttalerene. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Du kan miste kvalitet på lyden om du setter alt på fullt. Ikke alltid, men det skjer, og det skjer fordi peaks på lyden går utenfor spenningsområdet lydkortet kan levere ut på utlinjen. Topper som blir kuttet slik både ødelegger kvalitet og kan ødelegge høyttalere. Kan være greit å holde seg under 90%. 75% er en grei plass å ligge på. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Ut-signalet burde stå på maks volum, med mindre man bruker equalizer, exciter, e.l. effekter da de kan få lyden til å clippe. For å unngå clipping kan man sette volumet på ut-signalet til 80-90% av maks, slik at man får "litt å gå på". Men har man helt standard lydinnstillinger i både kontrollpanelet til lyddriverne og programmet du bruker, skal det som oftest ikke være noe problem. Signal-til-støy-forholdet vil som regel være bedre når man har maks eller høyt volum på ut-signalet. Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg har altid max paa pc'n og lavt paa hoytalerene, og faar meget god lyd. Kan ogsaa ha max paa PC'n og hoytalerne uten problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå