h4ppy Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 sitter på nettet mitt hjemme. (ikke nå) men kan virkelig ikke gjøre noe som helst på nettet, har 92% packet loss. når jeg restarter routeren fungerer det fint i 1-2 minutter, mens så har jeg pakketap jevnlig.. det er ikke alltid det feiler, men veldig ofte. det vil si at det kan fungere i maks 30 sekunder også faller det ut. Jeg har en liten mistanke om at det kan være min maskin. jeg har kjørt, adaware, norman viruskontroll. Spybot S&D. uten at de fant noe spesielt som kan ha noe med det å gjøre. Men utifra min research på nettet sier alle det gjelder dårlig linje, router osv... Dette har skjedd en gang før, for ca. 2 mnd siden. så ble det plutselig bra etter et par dager, og fungerte fint igjen. Da snakket jeg med BKK og de sa at det var routeren. ikke det at jeg tror helt på de... jeg fikk ikke en ny. Og siden jeg har BKK så har jeg heller ikke tilgang til routeren min. noen ideer, kan det være noe på maskinen min som spør til noe ute, er det noen programmer jeg kan ha for overvåking av hva som kontakter nettet, og hvor mye det prøver å sende ut? eventuelt blokkere det for å teste? takk for all hjelp! Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Har du sjekket at kabelen(e) er i orden da? Endret 19. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
h4ppy Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Har du sjekket at kabelen(e) er i orden da? kablene er helt fine. har tilogmed kjøpt nye og testet de. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Har du testet med en annen maskin, fungerer det fint da? Om du kjører med kabel og bruker Windows kan du jo teste Sikkermodus med nettverk for å se hvordan det fungerer. Endret 19. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
h4ppy Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 da koblet jeg fra kabelen på den pcen det gjaldt. Tok denne jobb pcen og koblet meg på. fremdels over 90% går i pakketap... tviler på det er routeren, siden det fungerte en stund? kanskje jeg skal ringe bkk feilmelding og si det er feil på nettet her.. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Er det pakketap på pakker på det lokale nettet også, eller er det bare internett? Hvis du feks prøver å overføre noe via LAN hva skjer da? Endret 19. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Prøvd trådløst? : ) Fungerer det trådløst er det sankk om driverfeil elns. HVis ikke snakker vi *ware.. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Det er noe galt med ruteren. Kast den i søpla og kjøpt ny. Siden det funker å restarte ruter en liten stund, før problemet kommer tilbake, så har man funnet problemet. Har jobbet med support på internettprodukter - dette er kjent symptom, og kjent problem, og kjent løsning. Veldig vanlig desverre. Men så er alle rutere man får tak i butikken til 500kr = billig dritt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Han må nok få en ferdigkofigurert router fra BKK fordi de ikke gir aksess til router eller bruker/passord. Lenke til kommentar
h4ppy Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) joa, snakket med BKK i dag, de hadde gjort noen endringer i "linjene" mine, så får teste i dag.. men stoler ikke helt på de... PS: prøvde trådløst, samme problem der. Endret 20. juli 2009 av h4ppy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4134532 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Men hva hjelper vell ny router om du har samme problemet når du kobler et annet nettverk. Regner ikke med at både hjemmenettverket og jobbnettverket ditt er ute på tur. Vil vell kanskje først trodd at du har lokale problemer på din pc. Endret 20. juli 2009 av Slettet+4134532 Lenke til kommentar
h4ppy Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 nei nei, jobb nettverket er fint, når jeg koblet opp jobb pc'en hjemme hadde jeg samme problemer med den, og den bruker trådløst. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Da gjenstår å prøve ny ruter. Lenke til kommentar
h4ppy Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Snakket med BKK.. mye syøt på linjen... nå sitter jeg på en sugen linje.. og alt fungerer.. men 400kb x 100kb er ikke noe å leve med... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå