migueel Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Skjermen til min 2-3 måneder gamle bærbare datamaskin ble ødelagt når jeg flyttet den fra punkt a, til punkt b (stor svart strek og en deilig blanding av alle regnbuens farger). Det jeg egentlig lurer på er om den medfulgte garantien fra produsent dekker slike skader? Det vil nok reises tvil til at dette har skjedd helt av seg selv, eller om jeg har slått/prøvd å ødelegge skjermen på en eller annen idiotisk måte -- noe jeg da ikke har gjort. Dette er ikke min første bærbare data heller, og de har vart betydelig lengre. Det ser jo ut som en gal CS-gutt har tatt fars hammer å knust skjermen i vrede. Om det kommer til at jeg må betale for skjermen selv, er det noen som kan komme med en form for prisantydning for ny skjerm og service til en acer aspire 6930z? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 "Det jeg egentlig lurer på er om den medfulgte garantien fra produsent dekker slike skader" -------------------- Med mindre du har bestillt utvidet garanti/forsikring,så dekkes ikke dette av garantien.Den håndterer kun fabrikkasjonsfeil,npe dette ikke er. Nytt LCD-panel vil trolig ligge rundt 2000,- eks.mva Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 En bærbar datamaskin skal tåle og flyttes på. Hvis denne ikke tålte å bli flyttet på så er dette en mangel etter forbrukerkjøpsloven slik jeg ser det. Lenke til kommentar
darket Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 på bærbare pcer, blir alle krav om reparasjon hvis det er sprukket skjerm avvist. Dette må forbruker betale selv, da forbruker aldri i verden kan sannsynliggjøre at den ikke er ytre påvirket. koster gjerne ca 2000 for bytte av en lcd. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Et LCD-panel kan bli ødelagt som alt annet... Send den inn på reparasjon. Hvis det viser seg å være sprekt etc. betaler du et gebyr for å få maskinen tilbake og så bestiller du en ny skjerm fra ebay og bytter selv. Ny skjerm koster ca 1000,- inkl mva og frakt derfra Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 på bærbare pcer, blir alle krav om reparasjon hvis det er sprukket skjerm avvist. Dette må forbruker betale selv, da forbruker aldri i verden kan sannsynliggjøre at den ikke er ytre påvirket.koster gjerne ca 2000 for bytte av en lcd. I og med at dette er en 2 - 3 mnd gammel PC, har faktisk ikke forbruker krav om å sannsynliggjøre noe som helst. Det er faktisk selger som utenfor tvil må sannsynliggjøre at feilen skyldes noe annet enn en mangel. Kilde, forbrukerkjøpsloven § 18 annet avsnitt Hvis ikke noe annet bevises, skal en mangel som viser seg innen seks måneder etter risikoens overgang, formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. Dette gjelder likevel ikke dersom formodningen er uforenlig med varens eller mangelens art. At selger har som prinsipp at slike skader ikke danner grunnlag for reklamasjon, er således feil når det gjelder en så ny PC. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 En bærbar datamaskin skal tåle og flyttes på. Hvis denne ikke tålte å bli flyttet på så er dette en mangel etter forbrukerkjøpsloven slik jeg ser det. Ja, en bærbar pc skal kunne flyttes på, det er måten den flyttes på som avgjør om den går i stykker eller ei. Merkelig nok er det ingen som sier at de satt seg på sin bærbare data eller lukket lokket litt for hardt, slapp en bag eller andre ting på pcen mens den lå i bilen eller lignende, e.v.t. tar til vurdeing at noen andre kunne ha vært på maskinen og hatt et uhell med den før de ringer inn til butikk/produsent og sier at alt skjedde av seg selv, helst uten at eieren engang brukte eller var i nærheten av pcen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå