ole Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Hei, har akuratt kjøpt meg crossykkel (Honda cr 125 1996 mod) Oppdaget at olja var grå, så jeg byttet til ny olje og byttet kjølevæske denne gangen uten frostvæske tilsetning (uten glykol). Kjørte kanskje en times tid, da var olja helt hvit og tynnflytende. Har skrudd opp toppen og lett etter sprekker, men finner ingen. Toppakkningen virker litt rar da det ser ut som kun vannkanal til kjølevannet skal være åpen i denne pakningen, men de resterende fire kanalene virker det som pakningen har rustet opp og det har blitt hull av den grunn? Men burde det ikke gå vann igjennom alle kjølekanalene gjennom toppakkningen? Var utrolig rart siden de virket halveis åpne, de resterende fire kanalene, det virker forårsaket av korrosjon. Har lagt ved noen bilder av toppakningen. Har sjekket simmering mellom blokka og vannpumpehjulet, og der var det ikke tegn til lekkasje. Kan det lekke gjennom pakningen under selve sylinderen? Går kjølekanalene helt ned mot blokka? Virker ikke som om det er problemet heller, da jeg har prøvd og helle vann inn den rette veien med slangen fra vannpumpa og fylt opp kjølekanaler i sylinderen, og deretter prøvd og trille sykkelen i gir. Da burde det vel synke i kjølekanalene hvis bunnpakning lekker? Noe som det altså ikke gjorde. Mulig det er på grunn av at det ikke er noen trykk heller? Da den ikke ble startet. På forhånd takk for svar:) Lenke til kommentar
ole Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Glemte og skrive at det er en 2 takter det er snakk om. Lenke til kommentar
ole Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Bilde av simmeringen mellom skovelhjulet (vannpumpa) og girkassa Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Har man ikke totakts-olje i seperat tank evt. rett i bensinen? Endret 21. juli 2009 av Blodsbaronen Lenke til kommentar
ole Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Jo det stemmer. Flere bilder Kan altså skru ut clutch dekslet og vannpumpedekselet hver for seg Bildet som viser skovelhjul og drev, er fra en 02 mod. Men alt tyder på at dette er likt som min Lenke til kommentar
ole Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Byttet begge simringene mellom vannpumpe og girkasse, og nå er alt i orden igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå