Gå til innhold

Løst

Venerable

Anbefalte innlegg

Noen som kan dele erfaring eller kan være med å spekulere litt i hvilke senger som bråker minst? Den jeg har nå knirker som et helvete.

Jeg vil tippe at denne:

82388_PE208159_S4.JPG

Er mye stødigere enn f.eks:

52086_PE152391_S4.jpg

Man må kanskje tenke på tre vs. metall. Men jeg ser for meg at begge kan knirke. Når det gjelder metall kan man smøre olje på, og tre kan man smøre voks på de bråkete områdene.

Madrasser har jeg ikke peiling på, men springfjærmadrasser kan vi vel utelukke med en gang?

Jeg er ikke særlig interessert i å hoppe oppi en av prøvesengene på Ikea og teste det ut. Så håper noen har gode tips.

Endret av Venetar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå må du jo også huske på at de tingene bak sengene slår mot veggen, og at det da smeller noe jævlig. Så en seng uten slik bakstøtte er det beste for minimalt med lyd. Og har du en seng uten at madrassen er "inne" i en slik firkant, at den bare ligger oppå en liten trebit på gulvet. Så er de helt lydløse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ikke kjøp deg sånn seng med "skuff" under, altså sånn skuff som det en person kan ligge i om du drar den ut på gulvet. Bråker helt sinssykt. :p

Lenke til kommentar
Og har du en seng uten at madrassen er "inne" i en slik firkant, at den bare ligger oppå en liten trebit på gulvet. Så er de helt lydløse.

Høres veldig bra ut i forhold til den minimalistiske stilen jeg har planer om. Eneste problemet er edderkopper... Ugh. Men ingen dum idé nei.

Lenke til kommentar
Høres veldig bra ut i forhold til den minimalistiske stilen jeg har planer om. Eneste problemet er edderkopper... Ugh. Men ingen dum idé nei.

En rammemadrass kan vel i så fall være greit ...? Altså bare en madrass påmontert en treramme under, slik at bein kan festes på. Dette vil ikke bare redusere støyplagen og gi et minimalistisk design, men også være en av de billigste sengeløsningene du kan få.

Lenke til kommentar

han ber jo spesifikt om seng uten fjæring. de fleste rammemadrasser har fjæring i seg, det skal ikke mange rundene til før det begynner å knirke , eller at fjærene kommer ut av posisjon eller blir slitt. samt at selve rammen i madrassen kan begynne å knirke etterhvert :p  

Jeg mener fortsatt at bare madrasser rett på gulvet må være det beste. kan bli en rimelig god seng til flere formål :) så er det vel ganske minimalistisk med bare madrasser ?

Endret av Raude
Lenke til kommentar

Kontinentalseng heter de som kun er bygd opp av madrasser. Da er det rammemadrass nederst (med korte ben, evt ha rett på gulvet eller på sokkel), fjærmadrass i midten (velg noe med pocket, det betyr at hver fjær er pakket inn i en bomullspose, dvs, mine knirking) og en overmadrass på toppen. Det selges som pakkeløsning, bare google kontineltaleng. Jysk har bl.a. billige, gode senger med garanti! (Vil anbefale de med memoryskum, en billigere og bedre (min mening, pga at den blir ikke hard i kalde rom) trykkavlastende madrass enn tempur.

Ren rammemadrass med overmadrass knirker synes jeg. Enten står den på ben eller så står den på bøyler, pluss at høyden på bena/bøylene er høyere enn hvis den hører til en kontinentalseng. Den blir også lettere, dvs lettere å forskyve enn en kontinental som har en relativt tung madrass også i midten. Du får gode kontinentalløsninger for 4.-5.000, men sleng gjerne i noen til for å få med pocketfjærer. Se også på antall fjærer pr m2, er det mange vil knirkingen bli mindre ettersom vekten blir mer fordelt.

Og, jeg er ingen sexfreake som har lett etter knirkefrie senger, har bare dårlig lydisolert hus med barn.. Hehe!

Red. Her er den jeg hadde med min eks, vi hørte aldri noen knirkelyd. Forbanna god å ligge i og!

Endret av heisannhoppsann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...