Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nytt kabinett, 1500 kr, passe stort pga vannkjøling...

Anbefalte innlegg

Hei!

Skulle gjerne byttet ut mit nåværende kabinett med noe større.

Under har dere bilde av hvordan det ser ut nå, og ja det er rotete :p

Så til det jeg trenger:

Pris:

ca 1500 kan strekke meg litt om det er noe som passer meg veldig.

Hva skal du bruke maskina til?

Hovedsakelig så står den på romme mitt intill veggen hvor jeg ikke har innsikt inn i sia så vindu er ikke noe must. gaming er hovedbruken.

Vekt:

Egentlig ikke så mye å si men har siklet mye lianli altså aluminium :D

Plass:

Trenger en del plass. Som dere ser på bildet er det passe trangt. Jeg vil gjerne ha det slik som det er nå, dvs radiator i toppen med en 120mm vifte, og tank og pumpe nede forran, MEN det er viktig at jeg får plass til BÅDE pumpa og tanken samt harddisker der nede, siden jeg skal har 4 stk i første omgang. trenger også plass til 3 cd-rom ting, har bare 2 men har også viftestyring.

Kjøling, vifter og Støy:

Har som sagt vannkjøling, så trenger helst(nesten et must) en 120 vifte i toppen, og en vifte forran og bak, størrelsene er ikke så nøye der men 120 er jo greie størrelser da mtp støy :)

Utsenet og detaljer:

Ikke noe harry 14-tiss kabinett! Noe enkelt og stilfult, ref lianli :)

Når det gjelder detaljer er det fint med utskyvbar hk brett... utenom det er det ikke noe spesielt jeg kommer på, bortsett fra 120mm vifteplass i toppen som nevnt...

PSU trenger jeg ikke...

Sånn da har jeg vel ramset opp hva jeg ser etter :)

Har tittet litt selv også men jeg føler det er vanskelig å vite hvor store kabinettene er innvendig da det ofte ikke er veldig bra bilder av det.

Så nå håper jeg på noen gode tips og erfaringer fra dere:)

Kort oppsumert:

ca 1500 kr, plass nok til 4 hd, 3 cd-rom, vannkjøling og en 120mm vifte i toppen.

post-38549-1248025621_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo se litt på det her

Se filmen hos Youtube

Corsair Obsidian 800D

Det har hotswap til 4 stk HDD + 5 stk CD-rom, viftestyringer eller hva det nå enn er du skal ha der. Det er også plass til 3 stk 120mm i topp eller en 360 rad til vannkjøling. Det har også MYE mer plass enn det du har nå :p .

Det har ikke kommet ut enda, men det kommer etterhvert. Her i Norge regner jeg med at det vil koste rundt 2000 kr, litt over budsjettet ditt, men kan jo prøve ;) .

Endret av Tord93
Lenke til kommentar

Av erfaring så kan jeg anbefale CM Haf 932 kabinettet. Kjøler ned mitt system (i7,gtx295) veldig bra. Holder under 6o grader med stock kjølerene. Er 3x 230mm vifter, 1 i front, 1 på topp og en på side dekslet. Og den på toppen kan du bytte ut mot 2x 120mm og den på siden kan du bytte ut mot 4x 120mm vifter. Er og god plass til vannkjøling. Eneste negative er at det ikke er støvfilter.

Lenke til kommentar

ja logisk nok det, MEN de kan fortsatt gå på høy rpm, pluss at det er mange vifter noe som gir mer støy uansett... eller hva?

btw, noen som har noen formening om Thermaltake Spedo Advance?

er jo over budsjette mitt egentlig men det virka ganske innteresant...

eller noen andre gode kabinett i samme prisklasse? altså 2000?

Likte veldig godt at det er mye plass, samt sort interiør :dribble:

og at det er plass til 120mm vifte i bunn, da kan jeg sette radiatoren der istedet kanskje`?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...