Gå til innhold

Ny modulær strømforsyning? 100% modulær?

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei! Jeg lurte på om dere hadde en strømforsyning og anbefale som er 100% modulær? Dvs. at det ikke er noen kabler koblet til når den kommer ut av eska.

Den skal drive et XFX GeForce 8800 GTX XXX, 1 500 gigabyte stor harddisk, to Samsung SH-223Q brennere, en Intel Q6600 (maks klokk på 3,2 - 3,5 ghz). Skjermkort ikke klokket. I tillegg skal den drive 4x 1 gigabyte med Kingston HyperX PC9600 ram. Hovedkortet er Asus P5E.

Det er viktig at den kan drive dette oppsettet uten problem. Ønsker også helst minst mulig varme utvikling fra den. Helst så billig som mulig, men vil gjerne se alternativene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Takk så mye. Om jeg skulle kjøpt ny pc hadde den der vært et ikke utelukkende valg. Men jeg har 750 W idag, og tror ikke jeg trenger mer. Men det var kanskje problem å finne i riktig mengde ut ifra krav. Takk som prøvde iallefall! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Desverre ikke 100% modulær nei. Monterer strømforsyning på nytt nå, og har festet en del med strips. Men litt av en kabel kommer borti toppen av dvd brenneren. Er det farlig/negativt ? Tenker da på om den blir varmere eller lignende? Detter altså inni kabinettet.

Lenke til kommentar

Man må jo minst ha 24-pin og 4/8-pin ATX koblet i for at maskinen skal fungere, så hvorfor 100% modularitet er et must unnslipper meg litt. Men kanskje jeg overser noe.

At kabelen kommer borti DVD-brenneren gjør ingenting, så mye varme utvikler den ikke til at det skal være et problem.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Takk for svar :) Ja, vet at jeg trenger et minimum uansett, men det føles alikevel bedre å ha mulighet til å fjerne alt. :blush: Jeg vet om noen som er 100% modulære, men de høres ikke kjente ut her i Norge, samt at de er litt dyre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...