Gå til innhold

Er alle Barton- modellene like overklokkingvennlig??

Anbefalte innlegg

Har en Barton 2500+, den kjører jeg ved 193x11,5=2220 :D Bruker en Termaltech Vulcano 7 vifte. Mener å ha lest utifra testene at de større modellene ikke lar seg klokke like mye prosentmessig- denne er klokket 20%. Håper noen vet svaret?? :smile:

Uansett, meget fornøyd med Barton. Hadde palermo xp1900 før, samme vifte, fikk den kun til 1,73 GHz. 8% med andre ord... :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-45jaQkrH

-er alle xp2500 like overklokkingsvennlige, eller er det enkelte serier i produksjonen her også som er bedre enn andre, slik som den ene utgaven av xp1700?

-Og hvilken pr-rating tilsvarer omtrent en xp2500 på 2,2-2,3 GHz?

Lenke til kommentar
-er alle xp2500 like overklokkingsvennlige, eller er det enkelte serier i produksjonen her også som er bedre enn andre, slik som den ene utgaven av xp1700?

Det virker som om de fleste XP2500+ klokker veldig likt.

En Barton som kjører 2,3 Ghz vil jeg tippe får en rating på ca XP3200+

Lenke til kommentar
Har en Barton 2500+, den kjører jeg ved 193x11,5=2220 :D Bruker en Termaltech Vulcano 7 vifte. Mener å ha lest utifra testene at de større modellene ikke lar seg klokke like mye prosentmessig- denne er klokket 20%. Håper noen vet svaret?? :smile:

Uansett, meget fornøyd med Barton. Hadde palermo xp1900 før, samme vifte, fikk den kun til 1,73 GHz. 8% med andre ord... :o

hvilken rambrikker bruker du ?(mhz)(merke)

har samme cpu og kjøler som deg.

har du høy temp ?

Lenke til kommentar

Det virker som om de fleste XP2500+ klokker veldig likt.

En Barton som kjører 2,3 Ghz vil jeg tippe får en rating på ca XP3200+

2,2 GHz med 400 FSB er 3200+. Den skal nok lanseres om ikke så alt for lenge....

Lenke til kommentar

Av Barton prosessorene er det XP2500+ og XP2800+ som oppnår høyest resultat, da i mhz. I % vil da XP2500+ være den "beste". Barton prosessorene kommer kun med en stepping, men det er også andre ting som spiller inn. Det kan du lese mer om her

Hvorfor XP3000+ er dårligere til overklokking vet jeg egentlig lite om.

Lenke til kommentar

Post hvilke hovedkort dere har, ram, cpu-kjøler og temperatur idle/max.

HK: EpoX 8RDA

CPU: XP2500 seff.

RAM: Twinmos 512mb pc2700

Kjøler: Boxed

Temp ved normal romtemp @ 2.1 ghz. : 43 grader / 50 grader

Kjørte også 2.3 ghz, uten å i det hele tatt røre volt på noe som helst, boota fint opp, men fikk bluescreen etter litt spilling.. Ikke noe stabilt altså.

Lenke til kommentar
Av Barton prosessorene er det XP2500+ og XP2800+ som oppnår høyest resultat, da i mhz. I % vil da XP2500+ være den "beste". Barton prosessorene kommer kun med en stepping, men det er også andre ting som spiller inn. Det kan du lese mer om her

Hvorfor XP3000+ er dårligere til overklokking vet jeg egentlig lite om.

19027 3D marks shit.det er mye med en xp 2500.

må vel være best til nå. :wink:

Lenke til kommentar

K7 arkitekturen synger på siste verset. Taket synes å være nådd i antall mhz på K7 (ved ca 2,5 ghz for Barton og 3 ghz for T-Bread). AMD har derfor foretatt endel "triks" for å forlenge arkitekturen: dobling av L2 cachen og økning av FSB fra 133 via 166 og til 200 mhz. Neste skritt vil være øke "multiplieren" på XP3200+ til 11,5 eller 12.

Man kan se på XP2500+ som en XP2800+ prosessor kjørt på lavere frekvens.

Lenke til kommentar
Hvor høy temp tåler en Barton xp 2500+ før den stryker med, og hva er idle temp for at den skal gå helt stabilt?

Så vidt jeg vet, tåler CPU ikke varme over 85 grader. Idle er vel 40-45 men jeg kjører min overkokket og derfor er temp 58-65 grader..

Funker fint :D

Lenke til kommentar

I utgangspunktet vil jeg tro at XP2500, 2800 og 3000 har omtrent det samme nivået den kan bli klokket til, dette fordi dette i praksis er identiske prosessorer med forskjellige standardinnstillinger matet inn i prosessoren. I praksis betyr dette at man i teorien bør kunne oppnå et omtrent like bra resultat med en XP2500 som en XP3000 fordi det egentlig er den samme prosessoren.

Det skal også nevnes at det omtrent ikke finnes to prosessorer som har like overklokkingsegenskaper, så om én XP2500+ kan overklokkes til det smeller i kjøleribba di, kan en annen stoppe på XP3000 hastighet. Snakket med ChipCon for en stund siden, og de sa at når de valgte ut prosessorer til sine "supersystemer" fikk de gjerne20-25 i utgangspunktet identiske prosessorer, og valgte ut den beste av disse til til sine systemer.

Men én ting man bør huske: Skal man overklokke masse går man ikke for topp-prosessoren, det er nesten alltid de nedklokkede prosessorene som overklokker best i MHz, tenk bare på enkelte versjoner av XP1800+ som har et sykt rykte på seg.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet, tåler CPU ikke varme over 85 grader...

Kjenner en som ikke slo av maskina si før cpu var på 85C, og vifta var ikke koblet til så den ble sikkert enda varmere. Den virker helt fint, og det var en P4 NWb. Dette er vel snakk om en XP CPU, og så vidt jeg vet tåler de mer varme :yes:

...bare for å pirke litt 8)

Lenke til kommentar

Min 2500+ f.eks, klokker dritt. Har prøvd det meste av innstillinger og funnet ut den såvidt klarer 3000+ hastighet med vcore på 1.8. Den har også store vanskeligheter med å bli kjørt på høy fsb. (180+)

Har hatt den opp på 2,3Ghz også, med over 2v. :oops: Det ble VARMT. Klarte faktisk å boote, men etter litt 3dmark gikk det rett vest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...