Gå til innhold

Spørsmål om klienter på nettverket.

Anbefalte innlegg

Jeg har en Linksys WRT54GL som jeg bruker til nettverket hjemme/internet tilkobling.

Jeg har ett spørsmål ang DHCP Clientstable, går utifra at det er der jeg kan se hvem som er tilkoblet nettverket til enhver tid ? Jeg har åpnet en port og linket den til ip .1 og .102 til spilling sånn at jeg kan hoste server fra min maskin, men jeg kan hele tiden se en bruker uten navn på slutt ip .100, selv er jeg på .102 og de andre i huset bruker .101 og .103 osv

Er det sånn at når jeg har åpnet porten så vil 100 gå automatisk til spillet, og derfor inget navn eller er det en reel datamaskin altså en annen person på nettverket mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du forwarder porten for spillet til .102 så skal det ikke dukke opp noen ukjente ipadresser av den grunn. Du har vel trådløsnett aktivert og da kan noen ukjente koble seg opp om det ikke er kryptert eller du bruker WEP f.eks.

Krypterer du med WPA og et brukbart passord så er du rimelig sikker mot inntrengere.

Er ikke het sikker på hva du mener med .1 og .102 for portåpning. En port kan kun åpnes en gang og kun mot en IP (.102 for deg) om du bruker standard portforward.

Lenke til kommentar

Ok.. skal sette den på bare en gang, hva jeg mente er at jeg har åpnet en port og spesifisert hvilken ip adresse den tillhører (tror jeg) i alle fall ser det sånn ut på gaming aplication menyen min. Jeg satte .1 og .102.

Application-Start-End-Protocol-IP Address-Enable

Nå ser clients table slik ut

Cri	xxx.xxx.1.102	--------------- 	12:21:25	
Cri	xxx.xxx.1.101	--------------- 	12:23:29	
Kjar	xxx.xxx.1.103	--------------- 	18:31:40	
	xxx.xxx.1.104	--------------- 	13:18:04	
IDA	xxx.xxx.1.105	--------------- 	23:24:33

Som du ser en helt blank på 104, og min kommer 2 ggr (det kan ha noe med at jeg forsøkte å lage en bro uten at jeg helt vet hva det er) Foruten mine så begynner alle mac adresser på 00. Min har 00 og 02

Vista 64

Er det at jeg kjører en spill sever samtidig som gjør at jeg har en blank client?

Ja jeg bruker WPA2 personal, jeg har skiftet passord 2ggr i dag og gjort dhcp release og renew og skrudd av ruteren tilfelle det skulle være noen ukjente snyltre.

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Det er vel at det brukes dynamisk ipadresse som gjør at du får forskjellige ipadresser.

Du kan enten sette ipadresse statisk på din PC eller låse den mot macadressen i router.

Skal du sette statisk i PC, så kan du bruke følgende verdier:

192.168.1.2 (PC ipadresse)

255.255.255.0

192.168.1.1 (Gateway)

192.168.1.1 (DNS1)

Deretter velger du å forwarde porten til 192.168.1.2 som er din PC (server).

Dette har den fordelen at portforward vil fungere, noe det ikke vil gjøre dersom din adresse skulle variere mellom 101 og 102 f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...