Gå til innhold

[Løst]Nedgradering fra vista til xp

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp fått me ny maskin med vista home premium på.

men da jeg skulle nedgradere Fra vista til xp, fikk jeg bluescreen.

Jeg har også prøvd å starte installasjonen inne i windows, men jeg kan ikke trykke på Installere xp fordi det er en nyere windows som var installert...

Noen tips snarest?

:dontgetit:

post-197052-1248020731_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags maskin er det snakk om? Som oftest er det drivere som lager blåskjermer under reinstallasjon.

Vel og merke om maskinen har oppført seg fint under tidligere installasjoner, da man nærmest kan utelukke hardwarefeil.

Jeg har en acer aspire 7730 z med Intel Pentium Dual Core 2.16 GHz 667MHz FSB 1Mb l2 cache.

NVidia geforce 9300m

3gb ram og 160 GB harddisk

Prøvde med W7 og gikk fint, helt til jeg skulle spille...

+ at jeg må skifte på oppstarts rekkefølgen i BIOS for å starte opp fra cd...

Jeg trenger hjelp fort :hmm:

Sjekk også at det finnes XP drivere til komponentene dine FØR du formaterer!

Jeg har funnet drivere så det skal ikke være noe problem ; )

Lenke til kommentar

Hva skjedde med W7 da du skulle spille?

Ang hvordan du får skiftet BIOS-innstillingene til å starte fra CD-ROM aner ikke jeg, da jeg hverken finner svaret på internett eller har en Acer tilgjengelig.

Men jeg vil tro at en slik installasjon vil være litt mer behjelpelig enn å installere fra en tidligere Windows (slik som Vista eller 7).

Og det er over 2 år siden jeg installerte XP, så er litt rusten på det feltet.

Lenke til kommentar
Hva skjedde med W7 da du skulle spille?

Ang hvordan du får skiftet BIOS-innstillingene til å starte fra CD-ROM aner ikke jeg, da jeg hverken finner svaret på internett eller har en Acer tilgjengelig.

Men jeg vil tro at en slik installasjon vil være litt mer behjelpelig enn å installere fra en tidligere Windows (slik som Vista eller 7).

Og det er over 2 år siden jeg installerte XP, så er litt rusten på det feltet.

Jeg skifta bare rekkefølgen i BIOS innstillingene :p

Fant det ut selv.

Man går inn i BIOS i oppstarten,Og skifter rekkefølgen på boot.

Da jeg skulle spille ble det lag, samt at det ikke gikk å få det bredere, det irriterte meg når jeg skulle røre på våpenet, fordi musa gikk ut i kantene.

Jeg plages fordi det blir bluescreen når den er ferdig å loade installasjons filene -.-

Lenke til kommentar

ang W7, var det slik i alle spill eller bare ett? Høres i alle fall ut som at det kan være drivertrøbbel som genererer problemer med skjermoppløsningen.

når det gjelder blåskjermen høres det ut som at det er problemer med chipsetdriveren, som det må lures inn en oppdatert versjon under installasjonen på et vis.

Som sagt er jeg rusten på XP, så her må nesten noen andre ta over...

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
ang W7, var det slik i alle spill eller bare ett? Høres i alle fall ut som at det kan være drivertrøbbel som genererer problemer med skjermoppløsningen.

når det gjelder blåskjermen høres det ut som at det er problemer med chipsetdriveren, som det må lures inn en oppdatert versjon under installasjonen på et vis.

Som sagt er jeg rusten på XP, så her må nesten noen andre ta over...

Hvordan "Lurer" Jeg chipset driveren inn i oppdatert versjon?

Det der ble litt fjernt, hva mener du med oppdatert versjon?

Men hvordan sletter jeg vista?`Jeg kommer jo ikke inn i installasjons programmet der jeg formaterer, og hva med scratch ? Hva er det ? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...