564215 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 I treningslæretimene har vi lært av læreren at å proteinpulver og liknende bare er tull og at resultatet av å drikke det kun er sykt dyr urin. Hun sier at grunnen for dette er at kroppen ikke klarer å ta opp mer så og så mye til dagen. Hun viste oss også at vanlig norsk kosthold holder helt fint til hard styrketrening og at hvis man vil bygge 20kg muskleri løpet av 1 år så holder det å få i seg to ekstra glass med melk til dagen. Hun linket kildene sine til Oplympiatoppen sine hjemmesider. Det er viktig å huske på er at det ikke er så mye ekstra proteiner som må til for å bygge muskelmasse. For å bygge 20 kg muskler på 1 år trenger man 4 kg proteiner ekstra årlig, dette tilsvarer 11g protein ekstra per dag som er det samme som 1-2 glass melk ekstra om dagen. Dette viser at det er bedre å drikke sjokolademelk etter ei hard treningsøkt enn å ta proteintilskudd. Stemmer dette? Jeg vurderer sterkt å begynne med proteinpulver, men vet ikke helt om man kan stole på dette. Og så snakket jeg nettopp med søskenbarnet mitt som har trent aktivt i flere år nå. Han anbefaler et produkt som heter Cell-tech. Dette fant jeg ut var kreatin. Hva er deres tanker rundt dette.? Er kreatin et stoff dere kunne tenke dere å bruke? Er dette lovlig eller regnes dette som dop? Er det juks? Vil ikke ha ord på meg for å ha jukset på meg muskler, å være "doper" eller den slags. Er gruelig skeptisk. Vær snill å hjelp. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Læreren din snakkar piss og kreatin er lovlig og heilt ufarlig. Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Da sier jeg bare, hvor mye protein pr kg kroppsvekt baserer olympiatoppen seg på? Selv bruker jeg lite proteintilskudd. Prøver å ligge på 2g per kg kroppsvekt, hvis jeg ser at jeg ikke klarer det ved hjelp av vanlig kost en dag så tar jeg tilskudd. Kreatin er ikke ulovlig, du bør prøve google og søke på kreatin Lenke til kommentar
564215 Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Har hørt snakk om kreatin blandt kompiser der jeg trener, og de har ved flere anledninger snakket om kreatin som boling. Ligger det noe i dette? Navnet Cell-tech også er litt tvilsomt. Denne typen kreatinprodukter tuller vel ikke med cellene i kroppen din? Trenger mer info rundt dette. Google next. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) De kosttilskuddene koster jo flesk. Selv mekker jeg bare en milkshake med et par egg og et par spiseskjeer matolje etter styrketrening. Endret 19. juli 2009 av bruno99 Lenke til kommentar
564215 Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 De kosttilskuddene koster jo flesk. Selv mekker jeg bare en milkshake med et par egg og et par spiseskjeer matolje etter styrketrening. Tror det er snakk om å få tak i noe fra Danmark. Blir vel en god del billigere da. I tillegg så blir det dyrt i lengden skal man holde på å drikke egg og matolje også. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Vet nå at kreatin er lovlig og helt fint ok å bruke. Så nå blir det sikkert kjøpt en bøtte pulver. Er det noen som har noen er faringer med stoffet Cell-Tech? Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Skal snart prøve kreatin selv. Anbefaler at du leser dypt og lenge om tilskuddet for å vite 100% hva det er for noe og hvordan det skal brukes før du går til innkjøp. Finn også ut hvor mye prot/karbo/fett du spiser til dagen. Treningen bør også være bra i tillegg. Kreatin er billigt, ca 150kr for 500g. Endret 19. juli 2009 av Kenneth199 Lenke til kommentar
564215 Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Skal snart prøve kreatin selv. Anbefaler at du leser dypt og lenge om tilskuddet for å vite 100% hva det er for noe og hvordan det skal brukes før du går til innkjøp. Skal det brukes på en spesiell måte? Eller er det mengder og når man skal drikke det du mener? Finn også ut hvor mye prot/karbo/fett du spiser til dagen. Hvorfor? Har dette mye med inntak av kreatinen å gjøre? Bare lurer. Treningen bør også være bra i tillegg. Treningen er hard nok den, mener jeg. I tillegg ofte. Kreatin er billigt, ca 150kr for 500g. Hm. Kan du linke til en side der de har 150kr for 500g? Eller billigere for den sak skyld. Var ikke akkurat superbillig på PF. Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Skal snart prøve kreatin selv. Anbefaler at du leser dypt og lenge om tilskuddet for å vite 100% hva det er for noe og hvordan det skal brukes før du går til innkjøp. Skal det brukes på en spesiell måte? Eller er det mengder og når man skal drikke det du mener? Finn også ut hvor mye prot/karbo/fett du spiser til dagen. Hvorfor? Har dette mye med inntak av kreatinen å gjøre? Bare lurer. Treningen bør også være bra i tillegg. Treningen er hard nok den, mener jeg. I tillegg ofte. Kreatin er billigt, ca 150kr for 500g. Hm. Kan du linke til en side der de har 150kr for 500g? Eller billigere for den sak skyld. Var ikke akkurat superbillig på PF. http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/180 Bruk av kreatin er egentlig veldig simpelt. Begynn en ladefase med fem gram fire ganger daglig i en uke. Gå deretter over til 2-3 gram to ganger daglig. Når spiller veldig liten rolle. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 proteinpulver og liknende bare er tull og at resultatet av å drikke det kun er sykt dyr urin. man skal vel ikke egentlig kunne tisse proteiner uten at noe er galt med systemet protein tilskudd er fint og ta, ikke alle er like flink med mat. da er det greit og få i seg essensielle aminosyerer. men man må ikke basere seg på og få proteinene igjennom shake. viktig med bra kosthold også. og det er sant at kroppen ikke kan ta opp så mye mere enn 30-40 gram proteiner av gangen så ting bør spres utover dagen. kreatin er egentlig helt supert, gir en fin boost. som hvis du klarer 5x10 i benk. klarer du plutselig 8-9 når kreatin "slår inn" så jeg synetst også det her en fin psykisk effekt også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå