Andreas1993 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Hei Andreas her. Er ny her! Jeg kom nettop hjem i fra en 7 dagers feire i Mallorca, Spania. Jeg leste i VG at 50 normenn hadde blitt smitta etter at de hadde kommet hjem i fra feriestedene Mallorca, Phuket og Rhodos. Så etter at jeg kom tilbake til Norge har jeg fått symptomer på vanlig influensa. Hosting, nysing og vondt i hodet. Jeg tror kansje det kan være Svineinfluensa, 2 andre som jeg reiste med ble også syke etter at de kom hjem igjen. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Andreas1993 Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Kontakte lege..? Har prøvd det men folka på helsestasjonen sa at de ikke hadde hørt noe om at det var svineinfluensa der. Endret 19. juli 2009 av Andreas1993 Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg mistenker at det ikke er noen leger på diskusjon.no, faktisk mistenker jeg at det ikke er noen med faglig kompetanse til å uttale seg. Du kan for eksempel konsultere lommelegen, men jeg gjetter at lommelegen ber deg om å gå til legen - som etter min mening er det eneste fornuftige å gjøre her. Du er jo syk uansett, så om det ikke måtte være svineinfluensa kan du jo i det minste få noe til å drepe den kommende influensaen. Håpløst spørsmål egentlig. Kom deg til lege. Lenke til kommentar
Andreas1993 Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg mistenker at det ikke er noen leger på diskusjon.no, faktisk mistenker jeg at det ikke er noen med faglig kompetanse til å uttale seg. Du kan for eksempel konsultere lommelegen, men jeg gjetter at lommelegen ber deg om å gå til legen - som etter min mening er det eneste fornuftige å gjøre her. Du er jo syk uansett, så om det ikke måtte være svineinfluensa kan du jo i det minste få noe til å drepe den kommende influensaen. Håpløst spørsmål egentlig. Kom deg til lege. Takk, skal prøve Lommelegen. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Lommelegen forteller deg bare at du må dra til fastlege/legevakt. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Har vel blitt sagt i media at hvis man mistenker at man er smittet skal man holde seg hjemme og kontakte fastlegen sin over telefon istedet for å dra dit Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Kontakte lege..? Har prøvd det men folka på helsestasjonen sa at de ikke hadde hørt noe om at det var svineinfluensa der. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg leste i VG at 50 normenn hadde blitt smitta etter at de hadde kommet hjem i fra feriestedene Mallorca, Phuket og Rhodos. Kontakte lege..? Har prøvd det men folka på helsestasjonen sa at de ikke hadde hørt noe om at det var svineinfluensa der. Ta med VG og vis dem da? Lenke til kommentar
Gjest Guest_Benedicte_* Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 For noen uker tilbake ferierte jeg på Rhodos 1 uke, og allerede første natten ble jeg dårlig og syk. Det hele startet med sår hals og kraftig hoste. Etter hvert som uka gikk fikk jeg og feber, slimhoste, mistet stemmen og ble slapp/ trøtt, hetetokter, svimmel, hodepine og nedsatt allmenntilstand generellt. Da jeg kom hjem kavet jeg meg til legen, men etter en titt i halsen og noen lytt på lungene hevdet legen jeg bare hadde en liten virusinnfeksjon som var helt ufarlig, og gav meg en flaske hostesaft og å dempe den kraftige hosten. Når jeg leser om andres symptomer og utfall av denne syken kjenner jeg meg godt igjen. Derfor lurer jeg på; kan det være svineinfluensa jeg har hatt? Er det noen eventuelle muligheter for å ettersjekke dette på noen måter? Det er per i dag 4-5 uker siden jeg kom hjem, og jeg føler meg enda ganske sliten og trøtt når jeg er i stor aktivitet. Har så og si blitt kvitt hosten og forkjølelsen. Setter pris på svar Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Svineinfluense = hype!! Man får en vaksine så er man frisk på ei uke. Er faen ikke noe værre enn en helt vanlig sykdom. Om man får medisiner mot det. Hadde nok vurdert og kontaktet lege hadde jeg vært deg Endret 19. juli 2009 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Blir frist som regel innen en uke uten medisin også. Er bare en influensa, ikke noe kraftigere enn vanlige. Den har bare en annen stamme slik at man ikke har noen immunitet mot den fra før ergo vil den gjøre flere syke en en vanlig influensa Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 nettopp. Og media får det til og virke som om det er reine svartedøden Lenke til kommentar
Gjest Guest_Benedicte_* Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Det skal kanskje og nevnes at jeg har smittet familiemedlemmer og venner én etter én... Hehe Om man har hatt svineinfluensa en gang, er man da immun? Lenke til kommentar
JensViking Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Kontakte lege..? Har prøvd det men folka på helsestasjonen sa at de ikke hadde hørt noe om at det var svineinfluensa der. Les innlegget. Han sier helsestasjon. LacrouX sier lege. Fastlege ≠ helsestasjonarbeider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå