foenix Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Har tenkt å innstallere et IP kamera som sender bilder til mobilen dersom noen uvedkommende skulle befinne seg i boligen min mens jeg er ute. Hva er den mest fornuftigste og rimeligste løsningen til dette? Fant en 4 kanals opptaker med diverse alarm funksjoner på Ebay. Se link. Kan denne brukes til dette formålet? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Har du et webcamera og et sted på nettet å laste det opp på fins det mange programmer som laster opp et bilde hvert 5. sekund f.eks eller som tar bilde hver gang noe rører på seg i rommet. Da kan du gå til siden der bildet blir lastet opp, f.eks www.minside.no/webcam.jpg via nettleseren på mobilen din og se om det er noen der. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Har du et webcamera og et sted på nettet å laste det opp på fins det mange programmer som laster opp et bilde hvert 5. sekund f.eks eller som tar bilde hver gang noe rører på seg i rommet. Da kan du gå til siden der bildet blir lastet opp, f.eks www.minside.no/webcam.jpg via nettleseren på mobilen din og se om det er noen der. Må jeg ikke da ha pcén tilkoblet og vil disse programmene automatisk sende meg et bilde til mobilen dersom noe skjer i rommet slik enkelte IP kameraer gjør? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå