Skagen Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Tidligere har spørsmål om kjøp av bærbare PCer blitt flyttet til Bærbare datamaskiner. Grunnen til at det ligger masse bærbar-spørsmål i Hjelp til kjøp og salg av PC er nok fordi vi ikke har vært flinke nok med å følge opp kategorien. Men vi har en spennende nyhet på trappene som vil gjøre forumet generelt mer ryddig mtp. feilposting. Så en bedring er rett rundt hjørnet. Målt i antall nye tråder og innlegg så er Hjelp til kjøp og salg av PC den nest største kategorien i dataforumet. Når feilpostingen går ned (jmf. nyheten jeg nevnte) kan vi se aktiviteten an når alle bærbar-trådene blir flyttet til riktig kategori. Om aktiviteten fortsatt er for stor kan vi nok dele Hjelp til kjøp og salg av PC opp. Men vi kan jo også diskutere om det egentlig er riktig å flytte spørsmål om kjøp av bærbare til Bærbare datamaskiner. På den ene siden synes jeg ideen er god med å ha en egen kjøp-kategori for bærbare, men på den andre siden så har vi allerede en bærbar-kategori som kan brukes til dette. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Dersom man tenker litt fremover, så vil vel antall bærbare bare vokse. Det vil vel gi et grunnlag for en slik kategori? Lenke til kommentar
rozon Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 ASP.NET / ASP, C# og .NET-programmering kombineres til én kategori Jeg ville foretrukket en .NET programmering felles for Managed C++, C# og VB, men alikevel holdt ASP utenfor. Jeg begrunner dette i at selve språkene er like uansett hvilken presentasjonsdel man benytter (WPF, WinForms, ASP). ASP skiller seg derimot ut en del fra de andre presentasjonsmetodene man har i .NET og derfor mener jeg det bør være adskilt. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Dersom man tenker litt fremover, så vil vel antall bærbare bare vokse. Det vil vel gi et grunnlag for en slik kategori? Ja, ser ikke bort fra at det kan bli endringer der framover. Men etter storopprydninga kan vi gjøre endringer mer fortløpende. ASP.NET / ASP, C# og .NET-programmering kombineres til én kategori Jeg ville foretrukket en .NET programmering felles for Managed C++, C# og VB, men alikevel holdt ASP utenfor. Jeg begrunner dette i at selve språkene er like uansett hvilken presentasjonsdel man benytter (WPF, WinForms, ASP). ASP skiller seg derimot ut en del fra de andre presentasjonsmetodene man har i .NET og derfor mener jeg det bør være adskilt. "ASP.NET / ASP" er den desidert minste av kategoriene som kombineres inn der. Om man ikke ønsker å kombinerer ASP med .NET/C# tror jeg den heller burde flettes inn en annen plass enn å ligge separat slik jeg argumenterte for i førsteinnlegget. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Minner om at dette kommer til å bli gjennomført iløpet av denne uka om det ikke kommer flere innvendinger. Lenke til kommentar
rozon Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 "ASP.NET / ASP" er den desidert minste av kategoriene som kombineres inn der. Om man ikke ønsker å kombinerer ASP med .NET/C# tror jeg den heller burde flettes inn en annen plass enn å ligge separat slik jeg argumenterte for i førsteinnlegget. NET programmering (inklusive Mono) - C# er inkludert her - VB.NET er inkludert her - C++/CLI er inkludert her Web programmering - Javascripts - PHP - ASP & ASP.NET - Andre lignende former for script/programmering Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Mener du å lage en ny kategori "Web-programmering" og ha de som underkategorier, eller å slå alt sammen til en ny "Web-programmering"-kategori? PHP er den største av programmeringskategoriene og burde få stå for seg selv. Lenke til kommentar
rozon Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Mener du å lage en ny kategori "Web-programmering" og ha de som underkategorier, eller å slå alt sammen til en ny "Web-programmering"-kategori? PHP er den største av programmeringskategoriene og burde få stå for seg selv. Så ikke PHP i lista når jeg så på poster/topics. En ny kategori Web programmering og så får PHP en ny underkategori her? Litt av en kabal du holder på med... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Problemet med å dele kategoriene opp i f.eks Webprogrammering er at flere språk som vanligvis ikke vil havne under denne kategorien kan brukes til webprogrammering. Og språk som vanligvis brukes til webprogrammering kan også brukes til andre ikke-webrelaterte ting. Eksempelvis Java, som kan brukes både på web via JSP, og til helt andre ting enn websider. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Da er det fleste endringene gjennomført. Det eneste som står igjen er kategoriene "ASP/ASP.NET", "C#" og ".NET-programmering". Jeg er enig med deg rozon i at ASP/ASP.NET egentlig ikke har så mye med C# og .NET-programmering å gjøre. Men jeg finner ikke noen bedre plasser å smette ASPen inn. Det beste hadde vært å unngå flere nivåer i kategoristrukturen. Jo flere nivåer, desto færre klikker seg inn, og underkategoriene blir mer bortgjemt. C# er et av de aller mest brukte språkene i .NET-rammeverket etter mitt bekjentskap, så disse to kategoriene burde i det minste gå ganske bra sammen. Har lagt de 3 siste kategoriene på vent inntil vi finner ut hva vi skal gjøre med ASP. Så jeg tar gjerne imot forslag. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Oisann, så ikke endringe før jeg slettet cookies "/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå