Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Satser på at dette er rett plass mtp at jeg skal trene både styrke og utholdenhet. Alder: 15 Høyde: 183cm Vekt: 75cm Hovedmålet mitt for denne terminen er å gå ned i vekt, og slanke bort endel unødvendig flesk. Målene skal være nådd 1. mai, så jeg har god tid, det viktigeste og vanskeligeste blir nok å forandre kosthold. Hovedmål: 1. Vektreduksjon, mellom 5 og 10kg, avhenger av fasong. 1.5 Forandre kosthold. 2. Spille meg fast på Seniorlaget her (5.div) 3. Bli sterkere. Ukesplan for halvåret: Fotballtrening halvannen time x 3 Sykle ca 100-150 kilometer. F.o.m september trener jeg fra 14:10 til 15:10, altså rett etter skolen. Har kun trent brystet og oppover, men åpen for forslag. x4 Tror det skal holde, når jeg nå forandrer kosthold, om ikke så øker vi treningsdosen. Jeg kommer muligens til å trappe ned styrketreninga om det går utover hovedprioriteten, altså vektreduksjon. I hovedsak skal jeg bli kvitt ca 1/3 av fettet på lårene, og heldst en del på rumpa, sideflesket på magen, og ellers litt overalt. God til å gjøre det på, men det er alikevell lurt å komme i gang. Måltid: Frokost: Tre brødskiver med ulikt pålegg, ikke sjokoladepålegg o.l 1-2 glass juice/melk/vann. Til tider frokostblanding. Lunch: Det samme. Drikker 0,5l vann i løpet av skoledagen. Middag: Fisk, kjøtt o.l m/ poteter. Vann. Til tider frokostblanding. Kvelds: Speilegg, omelett, grøt, men av og til brød Bortsett fra det så skal jeg klare meg med 3l brus(sprite zero/pepsi max ol). En pakke lettchips, og muligens en sjokolade. Dette er ikke fast, men et cirkamål. All spising mellom måltidene er slutt, bortsett fra nektarin, banan, eple, pære osv. Tips og veiledning blir belønnet Tar vel rundt 30 pushups, 10 pullups, 60m på < 8 sekund. Det er det tidligere kostholdet som ødelegger, vilje og ferdigheter trenger bare finpuss. Har astmatiker og multiallergiker, og er meget plaget av det. Derfor er jogging utelukket, spurtdelen i fotballtreninga er et helvete. Skikkelig oppvarming, tøying og lignende er på plass. Tar ikke noe form for tilskudd. Jeg har også noen spørsmål: Hva bør kcal inntak ligge på? Skal være mye mer bevisst på det nå. Noe jeg burde investere i, for å forbedre noe? Har regelmessig søvn noe å si? Varierer mellom 22 og 02 på hverdager. Bilder kommer muligens senere. Er det noe jeg har glemt? Kom gjerne med innspill. Endret 19. juli 2009 av Slettet-EIV2CS Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 183cm og 75kg, du må jo nesten veie det når du er så høy. Har du tilgang til treningssenter? Anbefaler at du heller fokuserer på å øke i muskelmasse. Orker ikke å skrive mer før du sier om du trener på treningssenter eller hva slags utstyr du har tilgjengelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Ikke treningssenter, men har curl-stang, vanlig stang, benkpress, manualer, nedtrekksapparater, ribbevegg, mølle osv. Skulle tro jeg trengte vekta, men alikevell så har jeg mye mer fett på kroppen enn jeg føler er akseptabelt. Jeg har ikke noe forvrengt bilde av det heller Jobba med muskelmassen i hele fjor. Har andre mål for i år, men forventer å stige i de fleste øvelser. Dessverre ikke knebøy, har heller ikke begynt med markløft, men har anledning til det. Endret 19. juli 2009 av Slettet-EIV2CS Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Vanskelig å dømme uten bilder. Anbefaler deg å starte med teknikk trening av markløft/knebøy, du vil få mye igjen for det senere. Har du et treningsprogram? Vet du hva du kjører i de forskjellige øvelsene, knebøy, markløft, benkpress, stangroing? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Vanskelig å ta bilder alene. Hadde fast program i vår, men husker det ikke helt. Hovedfokuset for denne terminen er som sagt ikke å bli sterkere. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Hadde ganske sterk astma før jeg og, men jeg har trent mye fotball, hockey og vært veldig aktiv, og nå er den borte bare noen år senere. Det hjelper faktisk å trene kondis når du har astma. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg ender opp med store pusteproblem og kaldsvetting. Sykling i moderat tempo går dog fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå