roellis Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg monterte nylig en ny cpu kjøler av typen Thermalright ULTRA120 Extreme , og etter montering, får jeg nå ikke bilde. Jeg måtte ta ut hovedkortet for å montere bracket på undersiden, og er redd for å gjort noe dumt i denne anledning. Jeg har sett at mange sliter med dette problemet, men jeg har prøvd en evighet nå, men ingenting virker til å fungere. Viftene går ved boot, men det virker kanskje som det eneste som går. Er det mulig at jeg har gjort hovedkortet mitt defekt under montering? Jeg har prøvd å boote uten DVD-rom og HD. Jeg har prøvd med et annet skjermkort. Jeg har prøvd å resette BIOS. Jeg har prøvd med flere skjermer. Jeg har gått igjennom HK manualen min 20 ganger. Dette er PCen. Handlevognen. Asus P5Q Pro Intel E8400 HIS HD 4850 MIST Modulær 650W Samsung SP F1 750GB Kingston HyperX DDR2-800 4GB Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Sikker på at alle kabler er koblet til igjen, som 24-pin, og 4/8 pins ATX kablene? Lenke til kommentar
roellis Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Ja, jeg er vel det. Det er en ørliten sjanse for at 8-pinsen ikke sitter ordentlig, fordi kabelen blir litt kort med tanke på den store kjøleren som nå er i veien. Kan i så fall det være problemet? Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Ja, jeg er vel det. Det er en ørliten sjanse for at 8-pinsen ikke sitter ordentlig, fordi kabelen blir litt kort med tanke på den store kjøleren som nå er i veien. Kan i så fall det være problemet? Er godt mulig at det er problemet ja. Prøv å kobl den til skikkelig, så får vi sjå om det funker. Er du helt sikker på at du har montert kjøleren skikkelig? Prøv å søk litt på google, og se om du finner noken som har/hadde samme problem. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Ellers kan også minnebrikker etc kontroleres at de er montert skikkelig, hvis du har tatt ut disse. Lenke til kommentar
roellis Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Ja, jeg er vel det. Det er en ørliten sjanse for at 8-pinsen ikke sitter ordentlig, fordi kabelen blir litt kort med tanke på den store kjøleren som nå er i veien. Kan i så fall det være problemet? Er godt mulig at det er problemet ja. Prøv å kobl den til skikkelig, så får vi sjå om det funker. Er du helt sikker på at du har montert kjøleren skikkelig? Prøv å søk litt på google, og se om du finner noken som har/hadde samme problem. Jeg har vel egentlig montert kjøleren litt feil vei, men jeg orka ikke endre på det med det samme. Men gidder jeg gjøre det, får jeg bedre plass til 8-pins kabelen. Får vel nesten bare prøve det da. Ellers kan også minnebrikker etc kontroleres at de er montert skikkelig, hvis du har tatt ut disse. Jeg har ikke rørt minnebrikkene denne gangen.. men takk likavel. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Håper du finner ut av det. Dette kunne kanskje være mitt problem også med jeg fikk et nytt Hk fra mpx istedet Håper du finner ut av det Lenke til kommentar
roellis Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 neida. Jeg løsna strømforsyningen fra kabinettet for å få litt bedre lengde på kablene. Fikk satt alle pinsa godt nedi hovedkortet, men det gjorde ingen endring. Da aner jeg ikke. Er hovedkortet defekt? Hvordan kan jeg finne ut det i så fall? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Sende det inn, de tester det for deg. Du får den sikkert på garantien om det er defekt. Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Prøv med en annen VGA/DVI/HDMI kabel Lenke til kommentar
roellis Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 sender jeg kortet til butikken eller asus? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå