Gå til innhold

Fallout 3 - Tidenes største møkkaspill? Umulig å få til å virke.

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg Fallout 3 når det kom i butikken, og jeg har til dags dato ikke tatt ett eneste skritt i den verdenen.

Jeg har innstalert spillet, og det har krasjet underveis. Har prøvd igjen. Samme greia. Har renset maskinen og register for alle rester av spillet og prøvd på nytt. Ny krasj. Nok en gang, ny innstallasjon. Da funka det! Yaay!

Stiller litt om på ting og tang, kontroller osv, gjør en autedetekt av maskinvare og trykker NEW.

Første load-bilde kommer opp og klokka midt på og nederst på skjermen sveiver rundt etter som ting blir lastet inn i minne. Skjermbildet skal til å bytte (det har gått i underkant av 10 sec siden jeg begynte å laste inn spillet), BANG! Spillet krasjer og ramler tilbake til skrivebord. HVER JÆ*** GANG!

Jeg har oppdatert til siste versjon av spillet, innstallert alle mulige downloads fra hjemmesiden deres, søkt på nett, og oppgradert PC'en min i løpet av det ÅRET jeg har hatt Fallout 3. Oppdatert drivere til HK og GPU.

Har enda ikke fått spilt det.

Er det bare å kaste i søpla? Er det verdt å hisse seg opp over? Har hørt at spillet skal (for de som klarer å spille det) være bra. Kjører jo Crysis Warhead på max, så jeg burde ha kraften, lissom..

Specs'en min står i signatur. Hadde vært kult om noen hadde noen tips til meg. Hvis ikke, så, når Fallout 4 kommer, så tror jeg at jeg kommer til å se på det spillet, tenke "Å, fett, DET vil jeg ha nå!", ta ut 500 spenn fra lommeboka, rive dem i fillebiter og gå fra butikken. Da slipper jeg i hvert fall hodebryet og irritasjonen etterpå...

--Stig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde også store problemer med å få det til å virke. Det var vel en kombinasjon av å avinnstallere og legge inn patcher som til slutt gjorde at jeg fikk det til å virke, var ikke noe annet som funket for meg hvis jeg ikke husker feil.

Etter at jeg fikk det til å funke så har jeg faktisk ikke spilt det siden 95% av tiden har gått med til å spille på PS3 :)

Lenke til kommentar

Fungerer fint for meg og alle jeg kjenner. Selv har jeg det installert på Windows 7 RC x64. Du får vurdere en reinstallasjon dersom du ikke får løst det. Spillet er ikke feilfritt, men det er mest sannsynlig noe føkkup hos deg som gjør at det ikke fungerer.

Virker som du har forsøkt de vanligste tingene som drivere og patcher. Har du oppdatert driverne på lydkortet?

Lenke til kommentar

Kjører standar 5.1 lydkortet som sitter på HK, og det blir oppgradert sammen med resten av HK-driverpakka.

Har ikke prøvd høyreklikken nei, synes det høres noe rart ut at det skal ha noe å si, men alt er mulig.

Leste litt rundt på google, og det virker som 65% av de som har kjøpt spillet sliter noe forferdelig med det. Temmelig kjekt for Bethesda at man kan lage noe som er komplett søppel, pakke det inn i plastik og selge det. Så, når kunden klager på at det ikke funker så får man jo bare høre at "beklager, men du har brutt forpakkningen".

Skal ikke være noe føkkup hos meg. Alt kjører som det skal, kjører MAX på alle andre spill, inkludert Crysis og FarCry 2 (som sannsynligvis er et større drittspill enn Fallout 3, men det funker i alle fall), kan tyne systemet maks uten krasj, og ingen minnefeil på mine 8 gig OCZ.

Skal prøve høyreklikken i morgen, nå er det senga.

Takk for tipsene, BTW ;)

Lenke til kommentar

Prøv det ut på en annen PC. Hvis det ikke funker da heller må det være et eller annet med CD'en eller filene som er på den.

Hvis det funker på en annen PC kan du jo prøve og formatere din og se om det funker? Hvis du ikke har gjort det alt.

Et tredje forslag er jo og kjøpe GOTY versjonen som skal komme iløpet av året. Hvis du har konsoll og skiter i hva du spiller på kan du velge det.

edit: Jeg skal ikke si noe imot det du påstår om konsoll CypheroN (jeg mener selv at konsoll er best på noen områder), men ifølge specsa på Foe_of_Good sin PC så virker det som om den er bedre enn en PS3/X360 :p

Endret av Tord93
Lenke til kommentar
edit: Jeg skal ikke si noe imot det du påstår om konsoll CypheroN (jeg mener selv at konsoll er best på noen områder), men ifølge specsa på Foe_of_Good sin PC så virker det som om den er bedre enn en PS3/X360 :p

Haha, you made me lol :p

Takk, det varmet i det minste mitt kalde hjerte ;)

Har egentlig gitt det spillet mer enn nødvendig oppmerksomhet nå uten å ha fått spilt det. Har enda ikke prøvd meg på høyreklikken som ble nevnt her heller. Har bare ikke energien nå til å hisse meg skikkelig opp når det ikke virker.

Formatering.. For enkelte (sier ikke at "enkelte" er deg) er formatering løsninga på alt. Jeg er ikke av den oppfattningen. Jeg HATER å formatere. Jeg bruker over en uke på å få alt oppe å gå igjen. Jeg gjør ikke det uten å være skikkelig desp, og det er f**n meg ikke Fallout 3 verdt.

@ Whalecore:

Hvis du ikke aner hva jeg prater om, hvorfor spammer du tråden min da?

Gå heller å gjør nytte for deg der du faktisk aner hva folk prater om. At du har en Mac imponerer meg ikke når du er nødt til å kjøre XP emulator for å få ting til å virke.

@ CypheroN:

Kan godt være at dette spilet er lagd for konsoll. Det burde ikke ha vært sluppet for PC når man leser hvor mye feil det er med det.

Jeg har bare en PS2, har vurdert meg en PS3 men har ikke giddi enda. Er av samme oppfattning at noen spill er best på konsoll, og for meg er det bilspill, ikke FPS.

Neste gang jeg vurderer tanken på et Bethseda spill så kommer jeg til å laste ned en pirat versjon først og se om det virker, og kanskje kjøpe det etterpå om det virker. I slike tilfeller kan industrien takke seg selv for piratvirksomhet, når man ikke engang får byttet et spill som ikke virker.

Kan kanskje gi spillet til en kompis eller noe og se om det virker der.

Startet egentlig denne tråden for å se om noen hadde en vidunderløsning, men ser jo ikke slik ut.

Kan kanskje bare ta det med ut bak sammen med Far Cry 2 og henrette begge to med hagla? :thumbup:

Lenke til kommentar
@ CypheroN:

Kan godt være at dette spilet er lagd for konsoll. Det burde ikke ha vært sluppet for PC når man leser hvor mye feil det er med det.

Hehe, sa det bare fordi konsoller nesten aldri har problemer med spill, nettopp fordi en konsoll kjøpes for å spilles på, mens PC kan brukes til så mangt - mye mer enn spill - og de er ikke helt kompatible med hverandre som konsollen mot spillet er. Lang setning. Pust pust.

Lenke til kommentar

Ironisk nok kan det være kopibeskyttelsen som skaper seg. Husker ikke i farten hvilken det er, men i fare for å foreslå noe som muligens strider mot forumets regler..(selv om jeg er noenlunde sikker på at jeg en gang har diskutert noe lignende og blitt korrigert på mine antagelser om at forumet ikke tillot dette selv om det gjorde det da det jeg nå kommer til å nevne i ordets rette forstand ikke er ulovlig)....

Anyways...prøvd en no-dvd/crack? :ph34r:

Lenke til kommentar
@ CypheroN:

Hehe, sa det bare fordi konsoller nesten aldri har problemer med spill, nettopp fordi en konsoll kjøpes for å spilles på, mens PC kan brukes til så mangt - mye mer enn spill - og de er ikke helt kompatible med hverandre som konsollen mot spillet er. Lang setning. Pust pust.

Sant nok, for meg virket fallout bedre en oblivion som hadde høy sjanse for å kræsje om du gikk til desktop.

Og spillet ble utviklet for pc føst siden den er mye enklere å utvikle på.

Lenke til kommentar
snip

Noen forslag. Hvis du har prøvd disse, så bare overse meg. :)

1) Du har hovedkort fra Asus? Hvis du har installert Asus GamerOSD, så er det kjent for å skape problemer for Fallout 3.

2) Hvilke codecs har du installert? AC3 er kjent for å kunne skape trøbbel for Fallout 3, av en eller annen grunn.

3) Du har prosessor med to kjerner? Prøv å redigere Fallout.ini på følgende måte:

iNumHWThreads=2

bUseThreadedAI=1

Håper du får det til å fungere, det er et herlig spill som gir timer på timer med underholdning.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Foe_of_good, har du prøvd Oblivion? Det er stort sett samme spill, bare satt til fantasy-miljø. Liker du det liker du Fallout 3 og omvendt. Selv gikk jeg fort lei av begge to, så jeg ville ikke tatt meg bryet med å prøve å få det til å fungere. Jeg ville heller solgt spillet og kjøpt noe annet.

Btw du har vel Games for windows installert?

Lenke til kommentar

jeg tror jeg har løsningen :D jeg orket ikke lese så veldig mye så hvis dette står her bare ignorer meg... :=)

start falloutlauncher, trykk options, og skru av vertical sync :=)

hvis ikke det funker prøv å laste ned patch 1.7 (hvis du ikke har den) og sist men ikke minst prøv å kjøre spillet som admin. :)

og JA det er verdt 200000 timer med fiksing bare for å spille fallout3 <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...