Gå til innhold

Støyforskjell på HK, PSU og kabinett

stiangd

Anbefalte innlegg

Skal snart bygge meg en ny pc, og lurer på hvordan støynivået på denne vil være i forhold til en vi har i huset fra før som jeg synes bråker en del.

Lister opp de komponenten jeg lurer på støyforskjellen på:

• Hovedkort: XFX nForce 680i LT vs Asus Rampage Formula

• PSU: OCZ ModXstream 780W vs Corsair HX 750w

• Kabinett: Cooler Master Mystique vs CM HAF 932

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for innlegget Svenni!

I den gamle var det et xfx 8800GT skjermkort som bråkte mest. I den nye vil det være et Sapphire HD4890 Vapor-X.

Så hovedstøyproblemet tror jeg vil forsvinne, men var usikker på hvordan det var med resten av delene.

Hovedkorte vil vel garantert være stillere grunnet vifteløs kjøling...

Men PSUen og kabinettet var jeg litt mer usikker på. PSUen er ganske ny så jeg fant ikke så mange støymålinger på den og kabinettet har jeg hørt skal være ganske stille, men så er det jo noen som alltid sier: "den lager jo litt lyd".

Men jeg satser på at den vil være til å leve med.

Lenke til kommentar

Man har jo også det som vell kan kalles "behagelig støy" og "forurenset støy".

"Forurenset støyen" er ofte de litt mer skarpe lydene, som gir deg migrene etter en time forran maskinen. Den litt mer "behagelig støyen" er hvor du kan høre viftene, men har et behagelig sus som ikke forstyrrer. Det nye oppsettet vil nok gå fra "forurenset støy" til "behagelig støy".

Når det gjelder Vapor-X, så kan man vell si dette er skjermkortet med den mest støysvake luftkjøleren på markedet. Rundt regnet har den støynivå på 20dB idle og 30dB load. Høyst sansynlig vil det være mer enn 20Db bakgrunnstøy i rommet du sitter, og når den er load ved eksempell spilling, vil du da ha headsett eller lyd på høytalerene som overdøver de ektra 10dB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...