Sailfish Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Hei! Jeg ønsker å kjøpe meg et nytt videokamera, da familiens gamle kamera bruker Hi8, og er umulig å få kobla til PC. Jeg elsker å redigere film, så er lei av at ingen av filmene finner sin vei inn på PCen min Jeg kan svært lite om forskjellene mellom de forskjellige videokameratypene miniDV, DVD, hardiskkameraer eller flash-baserte kameraer. Så jeg lurer egentlig på hvilket kamera jeg bør kjøpe? Et miniDV-kamera, et DVD-kamera, et hardiskkamera eller et flash-basert kamera? Dette er kriteriene jeg ønsker å vurdere etter: 1. Bildekvalitet (ved visning på TV og PC) 2. Pris (helst ikke over 6000,-) 3. Tilkoblingsmuligheter til PC 4. Holdbarhet Er ikke så viktig med masse forskjellige fancy effekter, siden jeg mest kommer til å filme vanlige familiefilmer o.l. Så håper noen vil komme med et forslag på hvilket videokamera jeg bør velge i følge kriteriene ovenfor, både hvilken type kamera og merke og modell. Hilsen Tom-André Endret 19. juli 2009 av Sailfish Lenke til kommentar
Sailfish Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Takk for linken! I følge denne videoguiden så passer nok min-DV best til mitt bruk Så da er spørsmålet mitt hvilket mini-DV videokamera under 6000,- som er best? Står masse om det her Lenke til kommentar
Sailfish Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg lager en ny tråd jeg, siden jeg nå vet hvilken type kamera jeg skal ha Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå