Infenso Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Anbefales Jo Hovs Avtaleslutning og ugyldighet eller Geir Woxholths Avtalerett? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg for min del leste Hov, synes han var mer lettlest. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg foretrakk Woxholth. Følte faktisk at det var den beste boka på første avdeling. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Ålreit, da var jeg like langt. Krikkert sier at Hovs bok er lettlest. Hva syns du var bra med Woxholths, Alinoe? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Haha. Hvis det hjelper så planlegger jeg å legge opp Woxholth til tredje avdeling, siden jeg er litt skeptisk til Hov der. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Bare et veldig kort spørsmål. Jobber nå med min første fakultetesoppgave (avtalerett). Oppgaven finner man her. Hvor mye er det forventet at man skal svare på spørsmål én og to? Det hersker vel ingen tvil om at det er det siste spørsmålet som er det mest omfattende, men det kreves vel mer enn fem-seks setninger også på de to første? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Spørsmål 1 kan besvares ganske kort, nevne alternativene og litt rundt grunnlaget for dem. Svaret på spørsmål 2 må nok bli en del lenger, fordi her må du ut med begrunnelsen for hvorfor du valgte den. Som omtrent alle som begynner på universitetet fort finner ut så spiller det ingen rolle hvor mye du skriver så lenge du svarer adekvat på spørsmålet. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Takk for svar. Svaret på spørsmål to blir vel meget kort? Det er i spørsmål tre man skal komme med begrunnelsen. Endret 5. oktober 2009 av Infenso Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Riktignok bare min mening, men jeg mener begrunnelsen for det rent praktiske bør komme i spørsmål 2, med utfyllende teori i spørsmål 3. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg ser hvordan du tenker. Dette er nok også den beste måten å gjøre det på. Takk! Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Mener uten tvil at man her burde velge å besvare 2 og 3 under ett. Var hvertfall det jeg gjorde. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg kom også til slutt frem til at var måten jeg vil gjøre det på. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Fine greier! Velkommen til juridisk fakultet! Satser på at du blir med i JF og spesielt Cabaret! Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Takk for det! Lenke til kommentar
olgisen Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hallo! Så fint at vi har fått oss egen tråd på diskusjon :-) Hyggelig at noen av dere mer erfarne studenter stikker innom! Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hvorfor må denne tråden bare være for førsteårsstudenter? Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Det må den ikke! Opprettet den uken før jeg skulle i gang med studiet, da jeg hadde en del ubesvarte spørsmål og gikk ut fra at det var en del andre førsteårstudenter på forumet. Jeg tok feil. Endrer trådtittelen right away. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Pimp my lovsamling; Flere som lar seg stresse med hva som er lovlig innarbeidelser og er redde for at "fuskepatruljen" skal ta beslag på lovsamlingen din under eksamensuka?. Jeg har et spørsmål.Kan man gule over en paragraf man har streket under?. Endret 29. oktober 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hjelpemidler tillatt til eksamen nevner i fotnote seks at det ikke er tillatt med flere understreker under samme ord. All den tid understreking og markering fyller samme funksjon, nemlig å henspeile oppmerksomheten på noe, mener jeg at en kombinasjon av understreke/markere har samme effekt som dobbel understrek, og derfor ikke er tillatt. Det er selvfølgelig mulig at jeg tar feil. Men vil du virkelig sitte der på dag 2 og skrive oppgave uten lovsamling fordi den ble konfiskert? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Pokkern heller,jeg får kontakte UiO å forhøre meg rundt dette.Disse markeringene gjelder kun en håndfull plasser.Dvs under 10 plasser. Jeg har det som en god vane å alltid medbringe 2 lovsamlinger ved eksamen.Så om den ene blir konfiskert så har jeg en backup,men denne er ikke innarbeidet. Jeg har en spesial penn som skal kunne fjerne slike gule markeringer.Så ved mindre disse markeringene ikke er lovlige så får jeg bare forsøke å fjerne dem etter beste evne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå