Infenso Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Tenkte det kunne være greit med et samlingssted for oss som skal til på rettsvitenskap ved UiO nå til høsten. Jeg er spent på å se hvem andre på forumet som har kommet inn, og jeg er nok ikke den eneste som er full av spørsmål. Tråden er selvsagt også åpen for andre, og spesielt velkomne er andre jusstudenter som sitter inne med erfaringer og svar. Endret 21. oktober 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Turtlefence Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Kom inn på dette men skal utsette det til neste år pga førstegangstjeneste... :1 Lenke til kommentar
kvantefysikk Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Skal søke om to år... Hva var poenggrensa i år?? Lenke til kommentar
E320CDI Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Hva var poenggrensa for Jus vår? 51,2. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) 54,7, i ordinær kvote. Primærkvote får noen andre se etter. For gammel for sånt, jeg. Endret 19. juli 2009 av krikkert Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Ettersom du allerede er jusstudent, krikkert - kan du svare på mitt første spørsmål i den første posten? Jeg har ordnet meg hybel like ved det juridiske fakultet, så det hadde passet meg ypperlig. Endret 19. juli 2009 av Infenso Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Når undervisningen begynner for førsteårsstudenter vet jeg ikke, men jeg ser at semesterregistreringen er fra 4. til 12. august, og at fadderukene begynner den 11. Undervisningen begynner vel da rundt der. Hva mener du med om all undervisning foregår på JF? Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Jeg lurer på om all undervisning foregår på JF (som befinner seg i Karl Johan etter det jeg har forstått), eller om det er lagt opp til undervisning på universitetet på Blindern. Jeg vet ikke om dette er et dumt spørsmål eller ikke, men jeg er ikke godt kjent med hverken Oslo eller dette studiet enda. Lenke til kommentar
avalon1 Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 All undervisning i de juridiske fagene foregår i sentrum. Forelesningene blir som regel holdt i Misjonssalen, Edderkoppen teater eller Håndverkeren. Kursene foregår i DA, Nova eller Midtbygningen. Følger du den "normale" utdanningsplanen er det altså bare exphil du skal ta på Blindern. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Fadderuka begynner 10 august, ikke 11. Noen av dere er kanskje heldige nok til å få meg som fadder! Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Når bør man kjøpe inn bøkene? Hvor finner jeg liste over bøkene jeg trenger? Hvor får man kjøpt disse bøkene? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Liste over bøker du trenger finner du her, under "Undervisningsopplegg 1. semester". I tillegg til dette trenger du bøkene til ex.phil., lovsamling, og doms- og materialsamling. De to sistnevnte anbefaler jeg at du kjøpte inn i går. Når du kjøper inn bøkene er litt opp til deg. Jeg vil anbefale at du skummer gjennom introduksjonskapittelet i hver bok før du stiller til første forelesning i faget. Du kan bestille bøkene fra Akademika, eller kjøpte dem på Blindern. Doms- og materialsamling får du kjøpt hos Juridisk Studentutvalg, JSU. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Takk for svar! Hvorfor burde jeg kjøpt dem inn i går? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Fordi du kommer til å ha et nærmere forhold til dem det neste året enn til kjæresten din. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 En dag igjen av fadderuka! Noen som var på sætra i dag? Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Seminarundervisning i exphil kolliderer med Rettskilder til fots nå til fredag. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Exphil har obligatorisk oppmøte på seminarundervisning. Dog er Rettskilder til fots viktig å få med seg hovedtrekkene i, i og med at riktig rettskildebruk er "make or break" til eksamen. Jeg vil anbefale at du tar exphil'n, og enten prøver å få tak i notater eller lignende fra noen som var på Rettskilder til fots, eventuelt leser selv. Hvis du ikke får til noen av delene kan du sende meg en PM så kan vi prøve å ordne noe. (Ellers starter det jo en ny undervisningsrunde til våren, og du kan jo da hoppe på undervisningen i Rettskilder til fots i januar.) Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Takk for svar! Med tanke på at det er kollokviumundervisning i rettskilder til fots hele uka, er det kanskje ingen stor krise om jeg går glipp av forelesningen på fredag? Endret 16. august 2009 av Infenso Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Den siste totimer'n (21.08.09) er nok en oppsummeringstime. Jeg er dog ikke den største autoriteten på faget; jeg hadde noen juridiske fag fra før av, så jeg fulgte ikke Rettskilder til fots. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå