*F* Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Hei! Har det slik nå at Jeg har koblet PC-en opp mot TV-en, og gjør alt på TV-en, inkludert og skrive dette inlegget. Slik har jeg hat det siden jul, og er egentlig veldig fornøyd med det. Men av og til er det deilig og sitte på en stol med en skjerm og et tastatur foran seg, i stedenfor og ligge og slaske på en sofa. Så derfor har jeg tengt og koble opp To tastatur, mus og skjermer. Slik at jeg har en skjerm på et skrivebord og TV-en på TV-bordet, samt at hver skjerm skal ha tilhørende mus og tastatur, det er ikke noe problem, kabler bare dobbelt USB, vurderer trådløst på TV utstyret. Men til saken, grafikkortet mitt er et Asus EAH4870 DK/HTDI/1GD5 som egentlig er et greit kort, med 2 DVI ut, slik at man kan benytte to skjermer. I dag kjører jeg en DVI-HDMI kabel på den ene porten til TV-en of får bilde på den måten, jeg er klar over at jeg kan bruke den andre porten til en til skjerm, men er redd det kanskje vil ta en ørliten dose ressurser fra grafikkortet. Så det jeg da har tengt er og kjøpe en slik: DealExtreme: $9.18 DVI 60-PIN to 2*DVI 24+5-PIN 1-to-2 Cable for High End Video Cards (23cm Length) Først kobler jeg den til PC-en, så kjører jeg TV (DVI-HDMI) ut på den ene, og Skjerm (DVI-DVI) ut på den andre. Men spørsmålet mit til dette er som følger: Skjermene har forskjellig oppløsning, TV-en har Full HD, mens PC skjermen har litt lavere opløsning. Og bruke en lavere oppløsning på TV-en er uaktuelt, og i clone mode via en slik konverter må vel nødvendigvis samme oppløsning sendes til alle skjermenheter. så, vil det bli slik at den "lavoppløste" PC-Skjermen vil få Full HD slik at man må ta musen frem og tilbake for og se hele skrivebordet? Hadde vert best om det var slik, kan jo selvsagt oppgradere med full HD PC skjerm senere, koster jo "ingenting" lenger. Noen som vet`? Inlegget ble kanskje unødvendig langt men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå