Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop kortslutt? HASTER! Betaling vis fikset innen imorgen!

Anbefalte innlegg

Hallo dette var passe tidspunkt for meg å få problem med pcen min så hjelpen haster veldig, jeg fikk et problem med pcen da jeg brukte den i bilen med bil lader, på en eller annen måte klarte spenninga å stille seg for høyt på bil laderen så pcen har på en måte kortslutta. Når jeg tenker meg om så har det vært en måte å fikse dette med skole pcene våre, men den måten funka ikke (var annen modell). Uansett drar tidlig imorgen på ferie så hadde veldig ønsket at pcen min funket da.

Her er litt info om pcen:

Modell: Dell Studio 1737

Service tag: 3K7DC4J

Dersom noen hjelper meg så det funker innen imorgen så skal jeg overføre 100 kr til den personen!

Takk på forhånd! :love:

Endret av aro93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen starter ikke i det heletatt med eller uten batteri og kontakt i veggen, når jeg trykker på start knappen så skjer det ingenting, men vis jeg har strømmen koblet i PCen mens batteriet er i, så lader batteriet.

Endret av aro93
Lenke til kommentar

Høres ut som det er ikke så mye du kan gjøre i dette tilfellet. Virker for meg som det er noe internt galt med Laptopen.

Du kan jo prøve med en annen adapter bare for å være helt 100% sikker, men bortsett fra det er det ikke så meget å gjøre.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Altså, når du stiller for høyt på en justerbar lader så ryker hovedkort og diverse andre komponenter. Det er en grunn til at de fleste bærbarprodusenter advarer om at garantien blir ugyldig tvert man benytter seg av en lader fra en tredjepart.

Regn med at det fort blir 4-7k for å få fikset dette, og at du ikke får det på garanti/reklamasjon siden det er selvforskyldt.

Lenke til kommentar
Så den må på repperasjon uansett? Det er ikke bare noen sikkerhets bryter eller slikt som kan ha blitt utløst?

Det kan være at det en ganske enkel feil på den interne strømforsyningen, men neppe noe jeg ville råde meg til å begynne å fikse på selv. Uansett bør man da ha virkelig god peiling på hva man driver med.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Mest sansynlig vil det bli billigst å kjøpe ny maskin. Det må til reperasjon og mange nye deler.

Sikkerhetsbryter osv fins omtrent ikke i datamaskiner. Der det fins er det snakk om sikringer som nullstiller seg etter noen minutter, og da bare i stasjonære strømforsyninger.

Lenke til kommentar

Uff jeg trur ikke jeg kommer til å kjøpe ny maskin ettersom jeg kjøpte denne for 5 uker siden for rundt 12 k, men da tar jeg å kontakter dell imorgen og ser hva de sier til det drar innom Oslo uansett på ferien så ser om jeg kan levere denn inn der eller noe i samme slengen... Prøvde å ringe til 24/7 supporten til dell, men det virka som om var i england og samtalene brøyt flere ganger. Men aller først sjal jeg sjekke om jeg har forsikring.

Lenke til kommentar

Kontakt dell og si at maskinen ikke fungerer lenger, dette kan skje med en dell-lader også.

Send den inn og så får du svar om de tar det på garanti, (er finanskrise-tid og de trenger fornøyde kunder).

Går det ikke, så får du i hvertfall vite hva som er galt.

Bestill den delen fra ebay, og bytt den selv. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...