Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilstereo med spillelister/sortering av MP3-musikk

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en bilstereo med MP3-spiller og USB-inngang. Det er kun to funksjoner jeg trenger:

(1) Må kunne bruke en vanlig USB-minnepinne med MP3-filer

(2) Må være mulig å spesifisere rekkefølgen MP3-filene spilles i

Jeg hadde tidligere en Sony CDX-GT610U, og denne oppfylte punkt (1) men ikke (2). Det var ikke mulig å lage spillelister som sa hvilken rekkefølge musikken skulle spilles i, og musikken ble heller ikke sortert alfabetisk, verken på filnavn eller MP3-tittel. Jeg hadde derfor ingen kontroll over rekkefølgen.

Det var veldig irriterende at musikken kom i tilfeldig rekkefølge, så det vært til stor hjelp om noen kunne anbefale en spiller som støtter M3U-spillelister, eller i det minste spiller i alfabetisk rekkefølge.

Ellers vil jeg ha minst mulig funksjoner og lavest mulig pris - det er kun det over jeg bryr meg om. ;)

Endret av zoltar
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Fant til slutt en enhet som forhåpentligvis gjør det jeg trenger: JVC KD-R601. I følge manualen (side 38), sorteres ting hvis filnavn begynner med tall:

Q: Tracks/folders are not played back in the order you have intended.

A: The playback order is determined by the file name. Folders with numbers on the initial of their names are sorted in numerical order. However, folders with no numbers on the initial of their names are sorted according to the file system of the USB device.

Likte ikke helt at de sier "folder" her, men spørsmålet sier "tracks/folders", så jeg håper det betyr at de ikke kun sorterer folders, men også MP3-filer inne i hver folder.

Endret av zoltar
Lenke til kommentar

Du kan lage egne mapper på minnepinnen med forskjellige sanger i, du kan velge å spille av sangene i en mappe osv og det er mulig du kan få det alfabetisk, men det er jo fortsatt en crap løsning. Om du vil høre en spesifikk sang må du jo bla gjennom all musikken og det synes jeg høres tungvindt ut ihvertfall.

Jeg ville heller kjøpt meg en ipod, samt en spiller som støtter dette. Da kan du bla gjennom artister, album, egne spillelister, 25 mest spilte osv fra spilleren. Du trenger ikke lade ipoden heller, for den lades når den er koblet til spilleren. En annen fordel med dette fremfor minnepinne er at du har litt mer plass, er vel 4 eller 8gb på de brikkene? I bilen min har jeg 80 ihvertfall. :)

Om du har ipod er det ingen tvil hva som er det beste valget, hvis du ikke har så kan du jo vurdere å kjøpe en, er ikke så dyrt. Mulig det funker med andre mp3 spillere også, tror ikke det gjør det, men har ikke undersøkt.

Du får spillere med ipodtilkobling fra rundt 1999,- feks. http://www.elutstyr.no/product_info.php?cP...roducts_id=3744

Lenke til kommentar

Takk for tipset tmz, men den dagen da jeg kjøper et Apple-produkt privat kommer nok aldri. Har nylig vært borte i Apple-produkter et par ganger i jobbsammenheng, og de opplevelsene har satt sine spor. Jeg hadde tidligere bare politiske grunner til å mislike Apple; slik er det ikke lenger. Ikke at det spiller noen rolle - jeg ville fått identitetskrise om jeg skulle gått rundt med en iPod, så det skjer ikke. :!:

Uansett er det ganske overkill for meg å bruke mer på ipod'en enn på selve bilstereoen for noe så banalt enkelt som en spilleliste. Det er rett og slett tragisk at de fleste bilstereoer ikke har denne egenskapen, men heldigvis fant jeg JVC-en som koster 1200 inkl. MVA og frakt (pixmania), og jeg får en 8 GB minnepinne for en drøy hundrelapp.

Forresten er det ikke slik at jeg nødvendigvis søker en bestemt sang. Jeg har mange album som er laget for å spilles i en bestemt rekkefølge, der hvert spor kan sammenlignes med et kapittel i en bok.

Endret av zoltar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...