Gå til innhold

Byggingeniør - uoppnåelig?

Anbefalte innlegg

Drømmejobben min er vel byggingeniør, men vet ikke helt om jeg klarer studiet.

Gikk ut av tiende med 4.5 i snitt, og begynner på byggfag til høsten.

Der blir jeg å velge praktisk matte. Regner med å få 5 eller 6 i matte. (Fikk 4 ut av tiende)

Dette "vet" jeg siden en kompis gikk ut av tiende med 3 i matte, og fikk nesten 6 i matte ut av byggfag VG1.

Planen er og ta forkurs, etterfulgt av bachelor grad innen bygg.

HAr lyst til å søke forkurs høsten etter VG2, for å ikke komme ut av "skolerytmen" og ikke bli vant til pengebruk og slikt når man er lærling --> fagbrev.

Men når jeg ser på matten til studiet, så ser dette ganske håpløst ut.

Er det like håpløst som det ser ut?

Er studiet vanskelig?

Hvilken snitt på skolen hadde dere som går der nå?

osv osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke mye erfaring å dele, men jeg gikk vell ut av 10. med 2.9 eller 3.0 i snitt, og 3.4 på salg og service(5 i matte, men matten der er jo helt latterlig da).

Lærer og rådgiver, som hadde en del erfaring med forkurs og ingeniør utdanning, mente det var en veldig passene vei for meg å ta. Så jeg begynner på forkurs nå i høst.

Lenke til kommentar

Du glemmer at ting har en naturlig progresjon, og mår forkurset er gjennomført vil ting se betydelig lettere ut.

Hvis dette er det du har lyst til, vil jeg si at det bare er å kjøre på.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Er det like håpløst som det ser ut?

Er studiet vanskelig?

Jeg har studert en stund nå, og opplevd flere ganger før jeg har begynt på et nytt fag at "dette ser fryktelig vansklig ut", og når jeg har begynt med faget "dette kan da umulig gå bra". Men gang på gang viser det seg at så lenge man gjør en insats og synes det er litt interesant, så går det som regel greit likevel.

Nå er jeg kommet dit hen at jeg har valgt fag fordi de ser vansklige ut.

Bekymrer du deg for matten? Du lærer den fordi du trenger den. Om du ikke forstår alt i mattefagene, så kommer du til å forstå mer når du får brukt det i videre fag. Da blir det jo satt i en kontekst som man er mer interesert i, og har større forståelse for.

Endret av Ventil
Lenke til kommentar

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt.

Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker p_report.gif-knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen.

Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...