Gå til innhold

Å stå på den nervepirrende ventelista(høgskole)..

Belli

Anbefalte innlegg

Jeg står som nr. 20 på førstvalget mitt(der skal det inn 100 studenter), og nr 11 på andrevalget mitt (der skal det inn ca 300 studenter), bachelor i sykepleie.

Kom forøvrig inn på tredjevaget, men det er altfor langt unna..hadde ikke regna med at det skulle gå sånn :( Forferdelig trist for meg at poenggrensene på disse skolene har steget såpass mye fra i fjor!! :thumbdown:

Noen som vil dele sine erfaringer med å stå på venteliste? Er det sjans for meg å komme inn, eller bør jeg ikke regne med det? Og når får jeg vite dette?

Takknemlig for svar til ei deppa ei :ermm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Vet akkurat hvordan du har det. :)

Jeg hadde Bergen Maritime på 1.valget og Arna YKS på 2.valget. Men det jeg ønsket mest

var å komme inn på et skoleskip som jeg måtte søke på via brev.

Jeg fikk vite at jeg ikke hadde kommet inn på verken 1.valget eller skoleskipet, og satt

meg på venteliste. Jeg mistet håpet, og forberedte meg på 6 bussturer og 2 togturer hver dag, ettersom jeg bor et stykke ifra Arna. Men da jeg kom hjem i går kveld hadde jeg fått et brev hvor det stod at jeg hadde kommet inn på skoleskipet, som jeg ønsket mest. :fun:

Utifra det du har fortalt, så har du ganske gode sjangser for å komme inn.

Så ikke mist håpet enda, vøtt. Ting pleier som regel å ordne seg :thumbs:

Lykke til :w00t:

Endret av TheIdanator
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Nå ble dette veldig lenge siden..:) Til kommentarene: takk for svar selv om det er litt lenge siden! problemet var at jeg hadde alt flyttet, fordi jeg var så sikker på å komme inn på enten 1 eller 2 valget. Og jeg sa ikke at det var veldig høy poemggrense, jeg sa den hadde steget en del. Det var et søkerboom i 2009, pga finanskrisa, og det gjorde at poenggrensa steg deretter. Vil bare skrive dette til de som kanskje får det samme problemet igjen til høsten: det er definitivt mulig å komme inn om man står på venteliste! Da jeg hadde forberedt meg på å ta tog og buss tre timer hver dag for å komme meg til skolen(altså 3 valget) fikk jeg plutselig mail om at jeg kom inn på 2 valget mitt! Jeg ble overlykkelig, ettersom dette var bare noen dager før jeg skulle begynne på skolen. Da jeg hadde gått der en uke, ringte de fra 1 valget og sa jeg hadde fått plass der. Sånn gikk det til, og jeg har nå gått et semester på skolen jeg så inderlig ville gå på. :) Lykke til til alle fremtidige søkere:) Det ordner seg stort sett til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...