Gå til innhold

Tekst tv LG 42pq6000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hdmi sender ikke teksttv signal... Ønsker du det må du også koble til scart.

Tull min tv er koblet bare via HDMI og tekst tv har aldri vært noe problem...

Trådstarter jeg tror problemet ligger i dekoderen din i såfall (mulig oppsett) så snakk med de som har peiling på denne, jeg bruker Canal Digital HD dekoder/HDMI og ingen problem med tekst tv.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Får ikke tekst tv til å funke. Har tv via fiber (altibox) tilkoblet med hdmi kabel.

Regner med at du prøver å bruke TV-ens text-TV. Den vil ikke fungere med HDMI, men du kan bruk text-TV i Altibox (men den er tregere enn den som sitter i moderne TV-er).

Lenke til kommentar
Hvis du har en dekoder fra Get så får du ikke tekst tv via HDMI...

Vel som skrevet da er det dekoder og ikke HDMI som er problemet.... Jeg er ikke noen teknisk unikum men min dekoder fra Canal Digital klarer å vise tekst tv kun via HDMI uten problem.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Vel som skrevet da er det dekoder og ikke HDMI som er problemet.... Jeg er ikke noen teknisk unikum men min dekoder fra Canal Digital klarer å vise tekst tv kun via HDMI uten problem.

Problemet er at du ikke har forstått problemet.... Problemet er at man må bruke dekoderens tekst-TV, men ikke kan bruke TV-ens tekst-TV når de er koblet med HDMI. Og mange ønsker å bruke TV-ens tekst-TV fordi den er (mye) bedre enn dekoderens.

Lenke til kommentar

Problemet er at du ikke har forstått problemet.... Problemet er at man må bruke dekoderens tekst-TV, men ikke kan bruke TV-ens tekst-TV når de er koblet med HDMI. Og mange ønsker å bruke TV-ens tekst-TV fordi den er (mye) bedre enn dekoderens.

Ok hva er forskjellen på de to? Jeg har aldri hatt bedre og raskere tekst tv men mulig jeg ikke skjønner poenget?

Edit- Spørsmålet var vel i grunn om at problemet var HDMI og tekst tv men men...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Ok hva er forskjellen på de to? Jeg har aldri hatt bedre og raskere tekst tv men mulig jeg ikke skjønner poenget?

Det kommer jo an på din referanse, hva du er vant til... Hvis du har Canal Digital sin HD-PVR så fikk vel den mer textminne etter siste oppgradering. Jeg har ikke hatt mulighet til å prøve dette, men effekten blir vel omtrent som RiksTV-dekoderen til Grundig som ble raskere etter siste oppgradering. Men jeg har snakket med flere som har påkostede TV-er (f.eks. Philips med "Hypertext") og som har fått Altibox og de klager veldig på text-TV i dekoderen. Det samme gjelder også de som sitter på basisbokser fra Get og Canal Digital hvor det føles som text-TV-funksjonaliteten er hentet fra en 10 år gammel 20" av billigste type.

Lenke til kommentar

Hmm jeg kutter dette ned til at teks tv fungerer som aldri før selv med HDMI og dekoder fra Canal Digital som var poenget mitt. Har man problemer som "før skrevet" med dekoder får man søke hjelp der man har fått denne fra og HDMI er slett ikke et problem i denne saken...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Tekst tv fungerer med hdmi ja,men kun via altiboxen. Tekst tv på tv virker ikke. Virker med scart kabel. Tekst tv fra den fantastiske!! altiboxen er helt ræva. Bruker jo ikke tekst tv så mye så man får vel leve med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...