Gå til innhold

Sony Ericsson w995

Anbefalte innlegg

Fann ikke noen tråd om se sin nye w995, så da lager jeg rett og slett en selv :cool:

Fekk denne telefonen i posten på fredag, og er etter 2 dager meget fornøyd :D Tastene er utrolig gode :love:

Men det er noen småting jeg lurer litt på ;

1. Hva betyr den blå firkanten med en svart H inni, opp i venstre hjørnet?Løst! (forsvann når jeg tok vekk 3G)

2. Hvordan kan jeg administrere filer som ligger på minnekortet? (Jeg er vant med nokia, og der kan man velge om man vil gå inn på telefonminnet eller minnekortet, de to er liksom "separert"). Når jeg tar opp et lydopptak og lagrer dette, får jeg beskjed om at det blir lagret i Musikk-mappen i telefonminnet. Men jeg finner ikke lydopptakene igjen der! Løst! Fann en slik mulighet under Planlegger->Filbehandling

3. Når det popper inn en sms, får jeg meldingslyden, men så viser skjermen bare det konvolutten opp i hjørnet. Er det ikke slik at der skal stå "du har mottatt 1 mld..." og evt. hvem det er i fra? Løst! Innstillinger - generelt - nye hendelser - og som "popup"

4. Hvor kan jeg slå av/på om jeg ønsker at telefonen skal "ikke gjøre noe" eller "gå tilbake/avslutte/til tastelås" når jeg slider telefonen igjen? På innstillingene kan jeg bare velge dette når det er snakk om anrop, ikke når jeg bare er inn på menyene. Er ikke dette mulig kanskje ?

Vel, dette er de spm jeg sitter igjen med etter 2 dager med phonen :)

Og til dere andre som er heldige eiere av en w995, kom gjerne med tips&triks om ulike apps og diverse ;)

Edit: Når jeg prøver å logge meg på diskusjon.no og hotmail.com, kommer jeg bare stadig tilbake til innloggingsiden.... kommer meg ikke der i fra med andre ord.....

Endret av klxm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor har du slått av 3G?

H`en er hsda(tror det skrives slik) og står for super 3g

Men kun edge har du drittreg nedlasting og kan ikke bruke 3g relaterte funksjoner. Selvsagt sparer du 3 minutter batteri pr døgn men den blir for dum

Jeg bruker min som resserve for samsung i8910 og har den derfor ikke med meg akkurat nå, men der er innstillinger for meldinger slik at nesten hele skjermen viser at du har fått mld

Telefonen er forøvrig utrolig bra, ble litt liten skjerm når du er vant med 3.7 tommer men 2.6 er noe jeg har bestemt meg for jeg aldri skal under :-)

Lenke til kommentar

Men kun edge har du drittreg nedlasting og kan ikke bruke 3g relaterte funksjoner. Selvsagt sparer du 3 minutter batteri pr døgn men den blir for dum

Tviler på at gjennomsnittsbruker laster ned så mye via betalbare nett. Selv bruker jeg wlan hvis jeg absolutt har behov for å gå på nett der og da. Eneste funksjonen du går glipp av med å ikke ha 3G aktivert er video-anrop. Selv kjenner jeg bare 2 personer som faktisk har brukt denne funksjonen mer enn 2 ganger i året. De 3 minuttene du snakker om har ikke hold i virkeligheten. 30-40% mer kapasitet er nærmere virkeligheten.

Men om man har et behov for å laste ned store mengder data så vil det være best å ha 3G aktivert.

Lenke til kommentar

Jeg bruker min som resserve for samsung i8910 og har den derfor ikke med meg akkurat nå, men der er innstillinger for meldinger slik at nesten hele skjermen viser at du har fått mld

Telefonen er forøvrig utrolig bra, ble litt liten skjerm når du er vant med 3.7 tommer men 2.6 er noe jeg har bestemt meg for jeg aldri skal under :-)

Fordi jeg ikke har brukt for 3G ;) Og skulle jeg ha brukt for det, er ikke det verre enn å slå den PÅ igjen :p

Ja mente det skulle vere en innstilling for hvordan mottatte meldinger skal kunne vises.... men jeg finner ikke denne innstillingen ? :blush:

Edit: Fann ut av det ;) (Se første innlegg)

Endret av klxm
Lenke til kommentar
Men har fortsatt ikke funnet ut hvorfor jeg får feilmelding når jeg prøver å gå inn på internettsider med Wi-Fi..... feilmeldingen lyder "kommunikasjonsfeil" eller liknende....

ingen som har en løsning på dette problemet ? :(

Lenke til kommentar

tenkte eg skulle anskaffe meg denne telefonen snarest.. virker som en ganske bra telefon.. endelig har sony skjønt det med 3.5mm tilkobling.. har irritert meg lenge over akkurat det.

vill dere si denne telefonen er mye bedre enn c905?? og i såfall, hvorfor?

Lenke til kommentar
tenkte eg skulle anskaffe meg denne telefonen snarest.. virker som en ganske bra telefon.. endelig har sony skjønt det med 3.5mm tilkobling.. har irritert meg lenge over akkurat det.

vill dere si denne telefonen er mye bedre enn c905?? og i såfall, hvorfor?

Jeg er iallefall meget fornøyd med den :) Wi-fi, godt kamera, gps...you name it. Og ikkje minst en ganske så brukbar størrelse på telefonen! Jeg vurderte c905, pga at jeg ikke trenger det walkman opplegget. Men gikk for w995 pga størrelsen....er ikke mye om å gjøre, men dog ;) (nå er jeg av kvinnelig format også da....hehe...mtp tlf str :p

Endret av klxm
Lenke til kommentar

Jeg er utrolig fornøyd. Størrelsen er perfekt. Knallbra byggekvalitet og kamera, skjermen er god til å være QVGA. Har egentlig ingenting å utsette på den. Har ikke fått testet mp3-spilleren enda, men jeg er ikke så kresen på lyd osv, så den er nok helt grei til mitt bruk.

Lenke til kommentar

Liker telefonen godt, men lurer på følgende:

1. Hvordan aktiverer man funksjonen som gjør at man kan bytte sanger ved å riste på telefonen?

2. Er det mulig å søke etter sanger man har lagt inn? Finner ikke ut hvordan :dontgetit:

Lenke til kommentar

1. Denne funksjonen er slått på som standard. Først må du holde inne walkman knappen (den røde på venstresia) i ca 2 sekunder, også må du vippe telefonen rimelig kjapt til høyre eller venstre. og da skifter telefonen sang enten frem eller tilbake. Du kan også stille volum på samme måte. Hold inne walkman knappen i 2 sekunder. og vipp telefonen rolig opp eller ned.

2. Jeg har heller ikke funnet noe søkefunksjon.

Lenke til kommentar

takk.. Jeg fant søkefunksjon.. Når du står inne i lista for feks: spor, så er det bare å taste inn bokstaver som om du skrev sms. Da søker den i den aktuelle lista

.......

Er det flere her som ikke får til youtube-appsen???

Lenke til kommentar
takk.. Jeg fant søkefunksjon.. Når du står inne i lista for feks: spor, så er det bare å taste inn bokstaver som om du skrev sms. Da søker den i den aktuelle lista

.......

hm...den funker fint på min :hmm:

Lenke til kommentar

.......

Fikk telefonen min idag og får ikke til youtube-appsen.......får bare svart skjerm på videoen jeg vil se mens tiden teller opp :ermm:

Lenke til kommentar

.......

Fikk telefonen min idag og får ikke til youtube-appsen.......får bare svart skjerm på videoen jeg vil se mens tiden teller opp :ermm:

Ringte brukerstøtte idag.. De anbefalte å ppdatere SW.. Dette ble gjort uten at det hjalp. Surt å kjøpe en så dyr telefon der ikke alt fungerer optimalt :(

Lenke til kommentar

Ringte brukerstøtte idag.. De anbefalte å ppdatere SW.. Dette ble gjort uten at det hjalp. Surt å kjøpe en så dyr telefon der ikke alt fungerer optimalt :(

Det er surt ja, og unødvendig (men det pleier jo å vere slik med nye telefoner). har en venninne som ikke får til å sende/motta mms med sin, og den er også helt ny. ingenting funker - nytt oppsett, slå av/på og resten av den leksa der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...