Gå til innhold

Lacie Network Storage, treeeegt?

Anbefalte innlegg

Hei!!

Fikk min nye Lacie Network storage harddisk her om dagen (1TB), Koblet den opp mot routeren og var helt klar for å fylle opp disken med filmer/spill etc etc..

Men det går jo så sakte?? Harddisken er koblet opp mot routeren, og routeren er koblet opp mot xbox360 (kabel), en stasjonær pc (kabel) og en bærbar (trådløs)..

Jeg er faktisk så misfornøyd at jeg vurderer å sende den inn igjen, går såvidt å streame filmer fra den!

Noen som har tips eller råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjenner ikke spesielt til denne NAS enheten, men vil regne med at den støtter Gigabit lan. Støtter routeren din dette? tror jeg ville prøvd å feilsøke ved å koble klientene dine direkte til disken og sett om du opplever noen hastighetsforbedring.

Lenke til kommentar
kjenner ikke spesielt til denne NAS enheten, men vil regne med at den støtter Gigabit lan. Støtter routeren din dette? tror jeg ville prøvd å feilsøke ved å koble klientene dine direkte til disken og sett om du opplever noen hastighetsforbedring.

Routeren er en Zyxel P-2602HWT-F3 fra Telenor, kanskje der problemet ligger.. Merker ikke store forskjellen på direkte tilkobling

Har du noen tall på hvor sakte det er?

Kopier noen store filer, eller en mappe, og ta tiden. Prøv begge veier.

Bruker du Vista?

Skal prøve :) XP SP3 (heldigvis..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...