MeSs Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Hei!! Fikk min nye Lacie Network storage harddisk her om dagen (1TB), Koblet den opp mot routeren og var helt klar for å fylle opp disken med filmer/spill etc etc.. Men det går jo så sakte?? Harddisken er koblet opp mot routeren, og routeren er koblet opp mot xbox360 (kabel), en stasjonær pc (kabel) og en bærbar (trådløs).. Jeg er faktisk så misfornøyd at jeg vurderer å sende den inn igjen, går såvidt å streame filmer fra den! Noen som har tips eller råd? Lenke til kommentar
larseman Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 kjenner ikke spesielt til denne NAS enheten, men vil regne med at den støtter Gigabit lan. Støtter routeren din dette? tror jeg ville prøvd å feilsøke ved å koble klientene dine direkte til disken og sett om du opplever noen hastighetsforbedring. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Har du noen tall på hvor sakte det er? Kopier noen store filer, eller en mappe, og ta tiden. Prøv begge veier. Bruker du Vista? Lenke til kommentar
MeSs Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 kjenner ikke spesielt til denne NAS enheten, men vil regne med at den støtter Gigabit lan. Støtter routeren din dette? tror jeg ville prøvd å feilsøke ved å koble klientene dine direkte til disken og sett om du opplever noen hastighetsforbedring. Routeren er en Zyxel P-2602HWT-F3 fra Telenor, kanskje der problemet ligger.. Merker ikke store forskjellen på direkte tilkobling Har du noen tall på hvor sakte det er? Kopier noen store filer, eller en mappe, og ta tiden. Prøv begge veier. Bruker du Vista? Skal prøve XP SP3 (heldigvis..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå